Plats i gul grupp SRW 060604 köpes

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Plats i gul grupp SRW 060604 övertages/köpes

Alla medel tillåtna (hoppas jag) i jakten på en plats enl ovan.
Pm:a eller ring 070-7766659.

Last edited:
El Garto skrev:
2182386 Alla medel tillåtna (hoppas jag) i jakten på en plats enl ovan.
Pm:a eller ring 070-7766659.
Troligen inte detta dock...

Info från SSEmse innan säsongen:

"Varför finns då MP?

Om du av någon anledning inte kan närvara vid ett av dig bokade arrangemang så kan du med hjälp av MP lägga ut din plats så att andra kan ta över denna.

En VIKTIG detalj angående detta är att du som bokat plats är betalningsskyldig för denna.

Om du lägger ut din plats på marknadsplatsen och någon annan tar platsen så utgår din betalningsskyldighet gällande platsen. Om den däremot INTE tas av någon annan så kvarstår att du måste betala din plats.

Så länge ditt namn står kvar i listan över bokade deltagare har du betalningsansvar för din bokade plats. Se bilden nedan för att hitta listan över bokade förare. Tryck på knappen ”Lista” för det arrangemang du vill få upp deltagarlista för.

I och med att vi startat upp marknadsplatsen kommer INGA reservlistor att finnas för respektive körning.

Man kan ej heller ställa sig som reserv på plats den dag körningen äger rum. ALLA bokningsplatser hanteras via bokningssystemet."

Fast jag kan ha fel.

Maverick_ou812 skrev:
2183210 Troligen inte detta dock...

Info från SSEmse innan säsongen:

"Varför finns då MP?

Om du av någon anledning inte kan närvara vid ett av dig bokade arrangemang så kan du med hjälp av MP lägga ut din plats så att andra kan ta över denna.

En VIKTIG detalj angående detta är att du som bokat plats är betalningsskyldig för denna.

Om du lägger ut din plats på marknadsplatsen och någon annan tar platsen så utgår din betalningsskyldighet gällande platsen. Om den däremot INTE tas av någon annan så kvarstår att du måste betala din plats.

Så länge ditt namn står kvar i listan över bokade deltagare har du betalningsansvar för din bokade plats. Se bilden nedan för att hitta listan över bokade förare. Tryck på knappen ”Lista” för det arrangemang du vill få upp deltagarlista för.

I och med att vi startat upp marknadsplatsen kommer INGA reservlistor att finnas för respektive körning.

Man kan ej heller ställa sig som reserv på plats den dag körningen äger rum. ALLA bokningsplatser hanteras via bokningssystemet."

Fast jag kan ha fel.

Funkar bara för medlemmar, eller :va
Om tråden strider mot någon regel, skriven eller oskriven så ska den bort såklart.

El Garto skrev:
2183237 Funkar bara för medlemmar, eller :va
Om tråden strider mot någon regel, skriven eller oskriven så ska den bort såklart.
Tråden behöver väl inte tas bort? Frågor är ju till för att besvaras. :)
Min uppfattning (som kan vara felaktig) är att all bokning oavsett om du är medlem eller ej måste gå via MarknadsPlatsen. Tror inte man får sälja och köpa platser utanför denna.

Maverick_ou812 skrev:
2183398 Tråden behöver väl inte tas bort? Frågor är ju till för att besvaras. :)
Min uppfattning (som kan vara felaktig) är att all bokning oavsett om du är medlem eller ej måste gå via MarknadsPlatsen. Tror inte man får sälja och köpa platser utanför denna.

ganska trist då icke medlemar inte verkar kunna komma åt där..eller letar jag som jag normalt gör :gnissla

Zenit skrev:
2183411 ganska trist då icke medlemar inte verkar kunna komma åt där..eller letar jag som jag normalt gör :gnissla

När platsen hamnar på marknadsplatsen så blir den väl ledig för alla (ja om den nu är tillgänglig för alla, < 1 vecka kvar eller vad det nu är), står inget speciellt att det är från MP den kommer.

Vill man fula kan man ju deala när man släpper den så står polaren beredd (har iof inte koll om det finns fördröjningar i systemet)

Zenit skrev:
2183411 ganska trist då icke medlemar inte verkar kunna komma åt där..eller letar jag som jag normalt gör :gnissla
Alla kommer åt platserna på MP men vi medlemmar gör det direkt och icke medlemmar gör det tidigast en vecka innan. Så om någon får förhinder torsdagen innan körningen så är den tillgänglig för alla samtidigt. Om den släpps på torsdagen i veckan innan så är det bara medlemmar som kan boka den.

Och som pjohan säger, man kan säkert "fula" om man vet att polaren inte kan köra och vill släppa sin plats.

Maverick_ou812 skrev:
2183644 Alla kommer åt platserna på MP men vi medlemmar gör det direkt och icke medlemmar gör det tidigast en vecka innan. Så om någon får förhinder torsdagen innan körningen så är den tillgänglig för alla samtidigt. Om den släpps på torsdagen i veckan innan så är det bara medlemmar som kan boka den.

Och som pjohan säger, man kan säkert "fula" om man vet att polaren inte kan köra och vill släppa sin plats.

Jag säljer mitt medlemskap till högstbjudande. Tycker det nya system med bokning 06.00 eller 24.00 är helt knäppt. Vaför inte ta normala tider som 12.00, 18.00 el 21.00.

Zilversurfer skrev:
2183651 Jag säljer mitt medlemskap till högstbjudande. Tycker det nya system med bokning 06.00 eller 24.00 är helt knäppt. Vaför inte ta normala tider som 12.00, 18.00 el 21.00.
Jag tycker 06.00 är en bra tid.
Då får jag en anledning att komma upp på måndagsmorgonen. Annars är det ju lätt hänt att jag sover till 0900 och då kommer jag hem så sent från jobbet.. ;)

Den som verkligen vill ha en plats får ju en också..

Zilversurfer skrev:
2183651 Jag säljer mitt medlemskap till högstbjudande. Tycker det nya system med bokning 06.00 eller 24.00 är helt knäppt. Vaför inte ta normala tider som 12.00, 18.00 el 21.00.

På dem tiderna kanske folk inte KAN sitta vid datorn pga jobb eller annat. Den andra tiden handlar ju bara om hur mycket vilja man har...

(Sorry om jag massuppfittat nån ironi nu...)

Tycker systemet verkar kanon, synd bara att IF inte håller med......

rookie skrev:
2185816 På dem tiderna kanske folk inte KAN sitta vid datorn pga jobb eller annat. Den andra tiden handlar ju bara om hur mycket vilja man har...

(Sorry om jag massuppfittat nån ironi nu...)

Tycker systemet verkar kanon, synd bara att IF inte håller med......

Det gäller ju alla tider. Vad är det som säger att du kan sitta vid datorn mer klockan 06 på morgonen????
Var det mindre vilja när man bokade sig klockan 24?

CorbenDallas skrev:
2186105 Det gäller ju alla tider. Vad är det som säger att du kan sitta vid datorn mer klockan 06 på morgonen????
Var det mindre vilja när man bokade sig klockan 24?

Sannolikt är det väl ändå fler som jobbar dagtid än natt? 24 är förmodligen bättre än 06 dock.

Jag tycker att man kunde gjort en poll på sydskanes hemsida så kunde majoriteten av medlemmarna demokratiskt få bestämma när de vill boka sig.

Förr var arrangemangen datumstyrda, dvs de blev bokningsbara när klockan slog 12 på natten (ny dag). Anledningen till att arrangemangen numera släpps klockan 06:00 är flera. Några av anledningarna är att det finns många som inte har tillgång till Internet på arbetet och det finns dom som börjar jobba klockan 07:00. Det är också mer okej att gå upp tidigt för att boka sig än att man måste stanna uppe tills mitt i natten. En, inte helt ovidkommande anledning är också att belastningen på webbservern (det finns fler än vår hemsida på datorn där den ligger) är minimal klockan 06:00 på morgonen och det är ju bra när ett 50-tal användare i princip samtidigt börjar boka sig. Hur som helst är tiden för bokning inget som kommer att ändras under denna säsongen.

Mvh,
Kristian

metallgutten skrev:
2186883 Förr var arrangemangen datumstyrda, dvs de blev bokningsbara när klockan ..Mvh,
Kristian

Tycker det verkar som att de som klagar e de som inte vill gå upp så tidigt...
Alla andra bokar sig...
Och som sagt det kräver lite datorkraft med 50som ska slåss om platserna.. o skulle detta ägt rum kl 24 så had det nog varit det dubbla + alla som surfar på de andra sidorna...

Så jag tycker de e bra som de e.

metallgutten skrev:
Det är också mer okej att gå upp tidigt för att boka sig än att man måste stanna uppe tills mitt i natten.

Hur definierar du att det är det? Vems normer går du efter då?

Ursäkta mig!! Det har blivigt lite av ett enmanshärskande på SSEMSE, det är mer " stig upp och boka, annars skit i det - vi klarar oss utan dig" Visst, men vi som ställde upp när det absolut INTE gick bra för SSEMSE, då var det andra toner. Men det kommer givetvis att kommas ihåg när tider vänder. Och tiderna vänder alltid!!

Mvh// Jobbarsomettasochtänkeraldrigstigauppförattboka!!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park