Plats för startnummer?

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Hur är reglerna för placering av nummertablå? Tycker man ser alla möjliga varianter så det mesta verkar vara ok. På licenskursen gick vi igenom div regler som jag inte kommer ihåg. När nummertablån är placerad så den syns bättre åt ena sidan måste den då sitta "på rätt sida" för den aktuella banan? Jag menar såklart siffrorna där fram nu.

Undra hur många som kommer missförstå frågan...hmm..ni som inte gör det, svara gärna :)

Hade siffrorna på ena sidan sådär som du beskriver på min förra hoj. Och det var bara problem en gång. Nere i Danmark så fick Jimmy Borgh (om jag inte minns helt fel) flytta sina siffror till andra sidan för att dom skulle sitta på den sidan som syntes från domar/tidtagnings tornet. Jag hade tur, som hade siffrorna på "rätt" sida den gången.
På svenska banor har jag aldrig hör någon som velat att man bytt sida på startnumret.

Kan du sätta siffrorna mitt på, så gör det.

Har sett en del som har siffrorn på båda sidor fram (när man har såna kåpor som inte gör det möjligt att sätta i mitten) och det verkar fungera också.

Så länge siffrorna syns bra, och är tydliga, så brukar det aldrig vara några problem.

I övrigt så tycker jag att det tekniska reglementet i just den här frågan är föråldrat och omodernt, inte alls anpassat efter designen på moderna sporthojar.... Det är i princip omöjligt att ha reglementsenliga siffror och sifferbakgrunder på många moderna hojar....

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...