Plastic Padding på kåpor som flexar

tomasbjork

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Piteå
Hoj
2x Yamaha r1 -01 banhoj
Hejsan.

Har lagat några kåpor och måste spackla lite. Det jag undrar är om man måste ha något speciellt spackel eftersom på t.ex magkåpan flexar på sig. Tänker så jag inte lackar och gör fint och sen spricker det upp,

Mvh Tomasbjork
 
Så länge du inte har några sprickor i plasten så funkar det kanon.
 
Och har han sprickor så borrstoppar man dem, lödkolvar lite o sedan på med spackel..
Problem dock jag fick en gång var att spacklet låg o gasade ur sig lite så jag fick lite resning där jag lackerat.
Så ta det lite piano innan du sopar på lacken.:tummenupp
 
Eller kan man ju göra det riktigt o lämna in sina kåpor till en plastreperatör.
¨så slipper man alla problem med plasten som kommer efter något år .......
spackel på plast funkar inte .... om man inte har rätt spackel , och det finns inte
att köpa sånt spackel som TEX bilplasteknik använder" i vanliga affärer
 
Eller kan man ju göra det riktigt o lämna in sina kåpor till en plastreperatör.
¨så slipper man alla problem med plasten som kommer efter något år .......
spackel på plast funkar inte .... om man inte har rätt spackel , och det finns inte
att köpa sånt spackel som TEX bilplasteknik använder" i vanliga affärer

Jasså det gör det inte..........
Märkligt min färgleverantör har en disk för privatpersoner.:va
 
Har haft kåporna hos en som svetsar plast men upptäckte en liten spricka så prövade lite själv.
Så Plastic Padding pp100 elastic eller vad den heter sitter inte bra på plast?
 
Har haft kåporna hos en som svetsar plast men upptäckte en liten spricka så prövade lite själv.
Så Plastic Padding pp100 elastic eller vad den heter sitter inte bra på plast?

Beror på underarbetet om det släpper eller ej visst du kan inte stå o hoppa på kåporna. Det kan du inte även fast du svetsat dem med proffs prylar.
Det beror oftast på sammansättningen i abs plasten som brukar skilja en del därav man smälter in alunät.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top