Plastdelar till Duke II

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Behöver nya plastdelar till en KTM Duke II, gärna orginal.
Vart kan jag finna delar till ett bra pris. Behöver bakdel samt kylvingar eventuellt ny ljuddämpare.

Tipsa om bra sidor, även internationella. Tack

Last edited:
Bara gå in på vilken mc firma som helst med ktm i sitt utbud. Samma pris på deras plast i hela Sverige. Tror inte du tjänar något på att köpa från utlandet.
Framskärm till min 660 får man för 240:-
Ring lelles eller bike i trollhättan de brukar alltid ha plast hemma annars kan de ge dig ett pris direkt.

Duke-plasten är dock dyrare än till de andra maskinerna. Svider nog fint i plånboken att skaffa t.ex. ny bakdel (har jag hört :rolleyes: )...

TomK skrev:
Duke-plasten är dock dyrare än till de andra maskinerna. Svider nog fint i plånboken att skaffa t.ex. ny bakdel (har jag hört :rolleyes: )...

Så du har druttat på rääääva 1 gång i varje fall :D

Hört att orginaldelar är dyra, så det borde bli billigare att importera från T ex Tyskland men har dock inte hittat firma

Det finns en kille här på forumet som har lite plast till den tror dom finns i göteborg och om du letar nån vecka tebax på sälges här på sidan så hittar du nog dessa pryls... Tror dom var i rött men man kan ju lacka om :tuttar

Duke Gollum skrev:
Det finns en kille här på forumet som har lite plast till den tror dom finns i göteborg och om du letar nån vecka tebax på sälges här på sidan så hittar du nog dessa pryls... Tror dom var i rött men man kan ju lacka om :tuttar

Har mailat och skickat pm, inget svar dock.

Jo det är riktigt att plastdelar till Duke är dyra. Jag klotade med min f.d duke och behövde nya plastdelar, jag blev helt paff när ragnar på lelles bekräftade att en ny bakskärm till duke kostade strax över 2000:- så sket jag i det och gick in till en lackare och han fixade den och lackade över. Bakskärmen såg som ny efteråt och det blev MYCKET billigare..

Last edited:
-MLM- skrev:
Jo det är riktigt att plastdelar till Duke är dyra. Jag klotade med min f.d duke och behövde nya plastdelar, jag blev helt paff när ragnar på lelles bekräftade att en ny bakskärm till duke kostade strax över 2000:- så sket jag i det och gick in till en lackare och han fixade den och lackade över. Bakskärmen såg som ny efteråt och det blev MYCKET billigare..

Då blir det att besöka en lackerare. Men tack för all information.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back