Plasma VS Lcd

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Gixxer 1000 K7
Tänkte köpa en lite större tv och koppla ihop med datorn, frågan lyder hur plasman funkar ihop med datorn, tänkte då mest på om bilden kan "bränna" fast?
Eller var detta bara ett problem med de äldre skärmarna?
Tv:n är en 50"!
Eller det kanske bara är lcd som gäller?

Finns en hel tråd som förklarar allt detta, sök på google då är det lättare att hitta, sökfunktionen här funkar sisådär.

Sök på typ "plasma" "lcd" "sporthoj" eller nåt så hittar du den säkert, den ligger i OT-forumet någonstans :tummenupp

Plasma VS Lcd

Plasman hade som du säger stora problem med inbränningar när den kom, men det har minskat betydligt. Visst finns det risk för att om du har tex startfältet uppe (windows).

men om man nu skulle få in inbränning sitter den kvar kanske 5-10 sek max.
efterbränning kallas det även. Skulle man däremot sitta med handen i chipspåsen och somna med text tv på. så hela skärmen bränns fast ska man inte blå rädd för det. då sätter man det på myrornas krig över en natt.Har personligen valt att köpa en plasma före lcd, tycker det funkar kalas till både datoranvändning och tv spel. Jobbar personligen sj i yrket.

Finns ju en hel del andra fördelar för plasma jämfört med lcd.
*Ingen risk för eftersläpning
*Varmare färger, mer mjuk och förlåtande
* Är inte lika känslig för dålig signal som lcd, en dålig signal visar sig sämre på lcd än plasma.
*Billigare och tillverka

så ja köp en plasma, klockrent val.

mvh linkan

Visst är det härligt att lägga beställningar så här på kvällskvisten! Vad blev det?
Jag har en PX70 och jag är fett nöjd!

Ja visst e det:D
Nja jag har en samsung 42:a nu som har funkat bra, så det blev en samsung till,,
En ganska billig, dvs ingen märkvärdigt,, kommer inte ihåg modellen nu, men jag ska bara ha den till firman som data-monitor:)

Har somnat massvis med ggr med tvn kopplad till datorn o vaknat typ 10h senare.
Aldrig fått några permanenta inbränningar.
Skulle aldrig hänga en lcd på väggen heller.

Jag stack iväg å jobbade i 2v å lämnade visst tv:n på Discovery... så nu står det Discovery uppe i hörnet :tummenupp

Hur får man på myrornas krig på en modern tv? Min blåskärmar om den inte får signal....

Jag stack iväg å jobbade i 2v å lämnade visst tv:n på Discovery... så nu står det Discovery uppe i hörnet :tummenupp

Hur får man på myrornas krig på en modern tv? Min blåskärmar om den inte får signal....
Manuell sök på kanalinställningen, finns hur mycket myrornas krig som helst där.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025