Plasma - Vad ska man ha?

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Återigen en tråd om plasma tv. Har funderat länge mellan Samsung PS-42Q7H och Panasonic TH-42PV60E.

Panasonicen har ju fått bra betyg, Samsungen har fått klagomål på högljudda fläktar men även vunnit mot PV60 i jämförelser. Helt omöjligt det här ju :gråta

Gah, vad ska man ha? :va Tittar mest på DVD och har nån kass mottagare från Canal Digital för att titta på TV.

Kan tänka mig att lägga ~20k för en tv.

Jag är säker på att det finns folk här som har bättre koll än jag på plasmor :)

Snälla hjälp en förvirrad dalmas..

CBR_Falun skrev:
2601020 haha, den är bra alltså?

Nej, lite bättre ändå!

Edit:
Okej, för att vara helt ärlig så ska jag här lista de få saker jag är missnöjd med:
- ingen PiP-funktion
- Ingen möjlighet att spara olika ljudinställningar, tex "film", "sport" , "tal".

Annars är jag enbart nöjd. GRYM bild. :tummenupp

Jag köpte en LG PM1MA som har fått bra kritik på diverse bio-forum. Mycket bild för pengarna, jag gav 13500:- för ca 2 månader sedan med frakt, nu är den en lapp billigare.
Snygg design (inga högtalare), bra prestanda och den har det man behöver (2xscartRGB, Hdmi, komponent, vga etc)
Helt knäpptyst är mitt exemplar och när man har ställt in den så är det jävligt bra bild. Då kan man lägga resterande kronor på ett schysst surroundsystem.
Här är en länk till en tråd om den: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=112098

Dee_cati skrev:
2601028 Jag köpte en LG PM1MA som har fått bra kritik på diverse bio-forum. Mycket bild för pengarna, jag gav 13500:- för ca 2 månader sedan med frakt, nu är den en lapp billigare.
Snygg design (inga högtalare), bra prestanda och den har det man behöver (2xscartRGB, Hdmi, komponent, vga etc)
Helt knäpptyst är mitt exemplar och när man har ställt in den så är det jävligt bra bild. Då kan man lägga resterande kronor på ett schysst surroundsystem.
Här är en länk till en tråd om den: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=112098

Kort tråd du länkade till och ännu mer att fundera över :D Angenäma problem iofs..

Högtalare eller inte i tv:n kvittar då jag kör allt ljud genom mitt surrondsystem :)

Exakt, därför vill man inte ha en ful tv med inbyggda högtalare, iaf inte jag. PV60'n är säkerligen grym den med, men den är inte speciellt vacker :(

Dee_cati skrev:
2601047 Exakt, därför vill man inte ha en ful tv med inbyggda högtalare, iaf inte jag. PV60'n är säkerligen grym den med, men den är inte speciellt vacker :(

Har inte sett den live (PV60) men vad jag läst så är det många som håller med dig :)

Samsungen har jag känt och klämt på men har lite svårt för piano-lacken :gnissla

Varför finns inga vita skärmar? Skulle nästan kunna byta upp mig om det kom en fin högglansvit skärm. JVC hade en 37":a vet jag men något annat har jag inte sett.

Markus skrev:
2601088 Varför finns inga vita skärmar? Skulle nästan kunna byta upp mig om det kom en fin högglansvit skärm. JVC hade en 37":a vet jag men något annat har jag inte sett.

samsung har en vit, såg den när jag sprang och kollade inne på el-giganten...

Som sagt samsung har en vit R71 heter modellen. Tror dock att den bara finns i 32". Har den iaf inte i större stl i butikssystemet.

ang plasma. Hur akut behov har du? Är det inte super akut så kommer Panasonic med nya modeller runt mars-07.

Om du har mer bråttom. PV60. Men som de andra har sagt, PV60 har grymt bra bild, men tyvärr ganska ful design. Då har du istället PV600 (samma bildpanel och bild som PV60) men med annan design och ännu bättre högtalare :tummenupp

Bästa pris på prisjakt för Pv600 är just nu 19990:-

Mvh

Ja, det här var faktiskt ganska tjusigt trots Samsungs fula v-form nedtill.
Samsung_R71-114373131491721.jpg

Orakel skrev:
2601365
ang plasma. Hur akut behov har du? Är det inte super akut så kommer Panasonic med nya modeller runt mars-07.

Om du har mer bråttom. PV60. Men som de andra har sagt, PV60 har grymt bra bild, men tyvärr ganska ful design. Då har du istället PV600 (samma bildpanel och bild som PV60) men med annan design och ännu bättre högtalare :tummenupp

Bästa pris på prisjakt för Pv600 är just nu 19990:-

Mvh

Är det inte alltid brådis? :hihi

Sitter och trökar med en tv från sent 80-tal (utan fjärr!!! :skrämd ) då åskan tog tv:n i somras, inte så kul. Har inte orkat brytt mig om att byta men nu har suget kommit. Beror säkert på vädret. I somras hade man ju annat att göra. :saknaåkahoj

Edit: PV600 såg ju grymt mycket bättre ut :D

Last edited:
Mitt tips är att gå in på forumet hos http://www.minhembio.com/.

Våga aldrig lita på sporthojare, dom kan inget om teve-apparatur, bara motorcykel-grejor!

PS.
Själv skulle jag rekommendera en LCD-teve istället för plasma.
DS.

Edit: Åsso har jag lust att sätta ännu mer myror i skallen på dig då en projektor istället vore fin att ha, så kan du titta på filmer och spela spel på den. På din lilla 80-tals teve räcker det att titta på gamla 80-tals serier och nyheter.

Last edited:
Vantskruv skrev:
2602206 Mitt tips är att gå in på forumet hos http://www.minhembio.com/.

Våga aldrig lita på sporthojare, dom kan inget om teve-apparatur, bara motorcykel-grejor!

PS.
DS.

Edit: Åsso har jag lust att sätta ännu mer myror i skallen på dig då en projektor istället vore fin att ha, så kan du titta på filmer och spela spel på den. På din lilla 80-tals teve räcker det att titta på gamla 80-tals serier och nyheter.

Hmmm, det kan inte vara så att man är både hembio-fantast och sporthojs-åkare? Slösar man pengar på hojar slösar man gärna på annat också...

/hembioforum.com-medlem också :D

lånar tråden lite, är det någon som vet nått om Beovison 7-40, är det bara ett jävla överpris eller ligger det något bakom det?

Överpris om du ser till att du betalar för märket. Men visst, de är ju rätt så egna av sig och tar fram mkt roliga prylar men du får fortfarande bättre prylar för pengarna. Så i mitt tycke är det bara folk som vill flasha med stålarna som köper B&O.

Vantskruv skrev:
2602206 Mitt tips är att gå in på forumet hos http://www.minhembio.com/.

PS.
DS.

:rofl

Nja, projje blir det inte. Har inte (eller snarare kommer inte) att få utrymme för det. Annars hittade jag en hel del schyssta bio-rum på http://www.minhembio.com :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg