Hade jag haft gott om pengar så kanske jag hade köpt en men nu är det tyvär inte så.
Gillar även att försöka lösa den typen av problem, man lär sig alltid nått...
En ny skiva från Goldfren kostar 995:-
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hade jag haft gott om pengar så kanske jag hade köpt en men nu är det tyvär inte så.
Gillar även att försöka lösa den typen av problem, man lär sig alltid nått...
En ny skiva från Goldfren kostar 995:-
Borde ju gå att svarva ner den om man gör en fixtur som ger bra stöd bakifrån så att skivan inte kan svikta eller vad tror ni? Iof så kanske man måste svarva båda sidorna i samma uppspänning så den idén är ju inte heller så bra. Va svårt det här var då! Jag som har pluggat maskinteknik borde ju kunna det här!![]()
För att bromsen pulserar?(Seriöst svar!)
600-1000 kr för en flytande 320-mm skiva som passar gasgasen låter nästan för billigt, visa gärna var. Dock har jag haft en sån på en annan hoj och den var inte bra, rotorn var helt skålformad så när man kollade på ett par gamla bromsbelägg så var dom sneslitna. Fixar hellre den som sitter på nu.
Du behöver svarva skivan på båda sidorna på en gång! Sedan kommer stålen hoppa vid hålen etc så det blir skrotlådan eller planslipa.
Har kollat och mätt lite! Skivan är ojämnt tjock. Skiljer 2 hundradelar mellan tunnaste och tjockaste. Har även snurrat på hjulet och lagt en metallbit emot och uppskattar vindheten till 2-3 tiondelar. Så det är väl planslip eller en ny skiva som gäller.
En fundering. Hur kommer skivan klara sig om man vattenskär ut en stum skiva? Kommer den att slå sig?
Sedan är plåtar ofta för ojämna för att bli skivor, den kommer troligen behöva slipas för att bli bra.
För lersprättande kanske det fungerar.
Jag skulle inte slipa skivor till en hoj men det fungerar bra på bilskivor så länge de inte är så slitna att de behöver kasseras. En liten vinkelslip och lamellrondell är allt som behövs.

|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin