Planeten

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Någon som sett dokumentärserien "Planeten" på SVT? Har bara sett första delen än så länge, men det verkar kört för planeten Tellus... :gnissla

Trots att jag själv inte klassar mig som en "miljömupp" så fick avsnittet en att bli lite orolig...

Länk: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=55175 (där kan man också kolla på avsnitten)

Jepp, domedagen är nära.

Nej nu ska jag inte vara sån. Det är helt sjukt. Måtte U-länderna aldrig resa sig.

Värre propaganda har aldrig skådats, säker inte sämre smörja heller.
Och även om det skulle stämma så är jag bara nöjd:
Sista helgen i november och 12 grader och sol, kan det bli bättre?

Såg 10 minuter häromveckan. Lite småintressant upplägg ibörjan, men det blev sämre och sämre i takt med att jag genomskådade alstret. Innehållet var väl ok, men borde presenterats på annat sätt. Inte som ett populärt kollage. Gillar inte sättet de klippt ihop eländet på med samma klipp som återkommer med jämna mellanrum som för att dunka in budskapet i skallen.

Nej

Största felslutet många verkar göra är ju att det inte alls är kört för jorden, utan för mänskligheten.

Skulle alla människor försvinna imorgon skulle alla spår av mänskligheten vara borta inom 100 000 år, inklusive växthuseffekter osv. Det enda som finns kvar är en del glasskärvor och annat som tål tidens tand.

Och för att förtydliga är 100 000 år ingenting i ett geologiskt/galaktiskt perspektiv.

Alltså, rädda miljön vill vi göra för att vi människor inte mår bra i någon annan miljö. Tellus skiter fullständigt i våra experiment med höjda koldioxidhalter och att utrota en art eller hundra.

Markus skrev:
2630333 Värre propaganda har aldrig skådats, säker inte sämre smörja heller.

Usch, jag håller med.

Jordens resurser är faktiskt oändliga och människan påverkar inte alls planetens klimat och atmosfär.

Vissa forskare som medverkar i serien har kanske 25års erfarenhet men självklart har dom helt fel.

burner skrev:
2630557 Usch, jag håller med.

Jordens resurser är faktiskt oändliga och människan påverkar inte alls planetens klimat och atmosfär.

Vissa forskare som medverkar i serien har kanske 25års erfarenhet men självklart har dom helt fel.

Det är bara kommunistpropaganda som pumpas ut för att folket inte ska protestera när de inför "miljöskatter" för att få in extra kulor i kassan.. Växthuseffekt och annat är bara påhittat trams för att man ska kunna straffskatta oss bilister och hojåkare. :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Markus skrev:
2630333 Värre propaganda har aldrig skådats, säker inte sämre smörja heller.
Sista helgen i november och 12 grader och sol, kan det bli bättre?

Du verkar inte ha förstått programmet. :pannkyss

korvgubbe skrev:
2630582 Det är bara kommunistpropaganda som pumpas ut för att folket inte ska protestera när de inför "miljöskatter" för att få in extra kulor i kassan.. Växthuseffekt och annat är bara påhittat trams för att man ska kunna straffskatta oss bilister och hojåkare. :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Huvudet på piken.

Last edited:
Nedan citat är applicerbart även på moppefuckon och stenkastare, byt bara ut "journalister" till valfritt öknamn:

Det skrämmande är journalister som ser det man säger till dem att se.

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14058026.asp

Tycker för övrigt resumén är klockren:

Kort resumé över det som trots allt rymdes: Hur ska nio miljarder människor få plats på jorden? Hur går urbaniseringen till? Vi lever i en mycket tunn hinna på planeten. Klimatförstöringen är ett av de största hoten. Denna film är en väckarklocka. Det pågår en massutrotning av djurarter. Människan har blivit en geologisk kraft. Olja, spannmål och stål kommer inte att räcka. 2031 är det för sent. Vi lever mellan två istider. Glaciärerna har aldrig smält så fort förut. Konsumtionssamhället kan inte spridas. U-länderna borde hoppa över vår utveckling.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg