Plan att låna?

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Söker...
Någon som har ett plan att låna för antingen spränga alla moln i skyn till molekyler så att solen kommer fram och tar bort all den här JÄVLA snön någon gång, alternativt släppa salt över hela jävla sverige sså att den här JÄVLA snön försvinner någon gång.

Ursäkta om jag låter lite bitter......försöker övertala mig själv att desto längre tid det tar innan våren kommer kommer desto roligare blir det att sticka ut och köra, börjar ledsna..men hey! Även präster tvivlar på gud ibland......

:4skrika

DunderDan skrev:
Någon som har ett plan att låna för antingen spränga alla moln i skyn till molekyler så att solen kommer fram och tar bort all den här JÄVLA snön någon gång, alternativt släppa salt över hela jävla sverige sså att den här JÄVLA snön försvinner någon gång.

Ursäkta om jag låter lite bitter......försöker övertala mig själv att desto längre tid det tar innan våren kommer kommer desto roligare blir det att sticka ut och köra, börjar ledsna..men hey! Även präster tvivlar på gud ibland......

Jag har bestämt att all snö som trillar ned är sånt som inte kommer att bli regn i sommar. Så. Nu vet alla. :hihi

Har skinner solen...men det ar ju -25 om natterna och -10 på dagerna

HurtsLikeHell skrev:
Tja, istället för att ha de här förbannade trängselskatterna kunde man väl bygga en bana i närheten av sthlm med värmeslingor. Det är väl det minsta som sur-politikerna kunde göra för oss. :fatta!

:rolleyes:
Nu bor jag inte i Fjollträsk och kanske verkar gnällig (alt just fjollig) men är det inte liiite avtändande med tanken att avverka ett banpass i full skotermundering med knäpuckar och sedan stå och vänta 45min i depån på nästa pass i -15 ??

Och hur gör man med däcksvärmarna ? Måste man koppla dessa på 400V för att ge de svarta bakelitringarna egenskaper som påminner om gummi ?
//P

Froven skrev:
Nu bor jag inte i Fjollträsk och kanske verkar gnällig (alt just fjollig) men är det inte liiite avtändande med tanken att avverka ett banpass i full skotermundering med knäpuckar och sedan stå och vänta 45min i depån på nästa pass i -15 ??

Och hur gör man med däcksvärmarna ? Måste man koppla dessa på 400V för att ge de svarta bakelitringarna egenskaper som påminner om gummi ?
//P

Jag har svårt att associera till "full skotermundering" men i övrigt så hemskt gärna bara det är varmt på banan och däcken kan man väl värma i en inomhusdepå. Man måste väl få hyggliga utrymmen för 3,5 miljard eller vad det nu kostar. Undrar vad alla gör som åker speedway!?? Eller isracing eller skotertävling. Hur klarar dom sig egentligen??? :confused:

Sedan ursäktar jag alla som trodde att det här var ett seriöst inlägg och ber om ursäkt... :3freak

Lustigt att du sa att du var fjollig förresten. :D

HurtsLikeHell skrev:
Undrar vad alla gör som åker speedway!?? Eller isracing eller skotertävling. Hur klarar dom sig egentligen??? :confused:

Speedway/Isracingförare och handbolls/bandymålvakter är närbesläktade. De har mindre av något som vanligtvis huserar mellan öronen på normalbegåvade människor.

Fast för 3,5 miljarder borde man kunna bygga en inomhusracingbana........

//Peter

HurtsLikeHell skrev:
Tja, istället för att ha de här förbannade trängselskatterna kunde man väl bygga en bana i närheten av sthlm med värmeslingor. Det är väl det minsta som sur-politikerna kunde göra för oss. :fatta!

Alla yrkesgrupper är inte drabbade av trängselskatten, tex. politikerna själva
kör gratis.

Precis som det skall vara :banana

Froven skrev:
Fast för 3,5 miljarder borde man kunna bygga en inomhusracingbana........

//Peter

Visst, men vad får politikerna ut av det ?

HurtsLikeHell skrev:
Glöm för all del inte mc-puckona som även dom åker gratis. Fy faan! :mad:

En MC sliter ofta mindre på vägarna och tar inte lika mycket plats som en bil, så att MC är ett undantag är solklart.

burner skrev:
En MC sliter ofta mindre på vägarna och tar inte lika mycket plats som en bil, så att MC är ett undantag är solklart.

Okej, men Gold wings betalar alltså trängselskatt? :tungan

var det inte en varmfront på väg tyckte jag såg det på vädret på tv? Har fått expertutlåtande från en östersundare han säger att snön är borta till nästa helg :)

burner skrev:

Lugn bara kugn, dem(tm)(politikerna) hittar nog det kryphålet också. När dem(tm) har kommit på det så tänker de nu får vi nog ta bort undantaget för etanolbilarna också.
Sympatier för Peter E's "felaktiga" trängselavgifter på SUVen som bara rullar i Norrland finns inte. Han kan gott känna av hur vi har det!
On topic! Väck med snön så man kan börja köra hoj till jobbet och slippa trängsel avgifterna/pendeltågsförseningarna.

DunderDan skrev:

Jag fixar det mot lämplig ersättning!!
Har en polare i Ryssland som har en polare som känner en som har en.. ja, typ bomb.. Blir jäkligt varmt.. en stund..

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...