Placering av nrplåt?

Yamaha_wr

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Yamaha ,-08 WR450F & -94 YZF750R
Hej! Har sett många som flyttat in nummer plåten i hjul huset, Är j*vligt sugen bra när man är leke sugen:D .. MEn vad tycker fabror polis om d. Någon som blivit stoppad o har koll på d?? :confused:

/Andy
Yamaha WR450f SM

Vad jag vet och har för mig så MÅSTE plåten sitta bakom halva bakdäcket , annars blir böterna runt samma summa som körande med liten plåt/utanlåt tyvärr, är iaf vad jag hört och sett av dom som torskat för de :(

Ska du busa kan du lika gärna köra utan, för en fel placerad regnrskylt eller mini skylt räknas och böterna blir desamma som att du saknar skylt.

Ska du busa kan du lika gärna köra utan, för en fel placerad regnrskylt eller mini skylt räknas och böterna blir desamma som att du saknar skylt.

Visst.. det är INTE lagligt att flytta in nummerplåten i hjulhuset, men tycker ändå att Du INTE ska köra HELT UTAN nummerplåt! Om du blir stoppad av snuten finns åtminstone chansen att du kommer undan med en varning.
Hände mig en gång. Dom sa åt mig att jag bara får en varning denna gång, men ser dom mig igen så blir det böter direkt.

Back