Placering av mini-DV kamera..?

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Är det nån som har nått bra tips på vart/hur man skall fästa kameran på Motarden.. :confused: då-tank fäste inte funkar på tanken....
Man vill ju inte köra med silvertejp....
Finns det kanske nån prisvärd extern kamera-lins som man kan fästa på styret el hjälmen kanske ???

Kameran är helt ny så jag har lite dålig koll på alla funktioner än, men det löser väl sig..., så får jag lite tips på hur man kan göra, så skall jag nog få i hop en cool motard film..... :tummenupp :banana

:gnissla Fanns ju hur mycket som helst att läsa om man andvände SÖK funktionen, där fanns dom flesta svaren.. :gnissla

Last edited:
Vi monterar den framför nummerplåten fram, från styret. Kan fota någon dag när jag satt dit det! Vågar inte köra med kameran på blandbanor (med grus som dödar linsen)

OlleR skrev:
Vi monterar den framför nummerplåten fram, från styret. Kan fota någon dag när jag satt dit det! Vågar inte köra med kameran på blandbanor (med grus som dödar linsen)

Det vore kanon om du kunde fota montaget.. :tummenupp

Kan man inte ta en tvättsvamp som vibrationsskydd under kameran och silvertejpa fast kameran på fram skärmen framför nummerplåten eller blir det för hårda slag när fram hjulet går i backen när man slangat en längre sträcka ??

Man skulle ju även kanske kunna sätta kameran på bakstänkan där lilla verktygsväskan är... :confused:

Är ju såååååå sugen att filma min körning.., blir dock kanske mest film på fåglar & trädtoppar.. :hihi :gnissla

Köp en motardfilm.
Så slipper du kvadda en ny kamera

Back