Placering av handtag

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
I ren desperat längtan efter våren griper jag efter halmstrån och skapar mer eller mindre meningslösa trådar som denna, bara för att få diskutera roadracing eller sånt som tillhör:

Alla ni som kör R6:or 99-02, flyttar ni ner clip-on styrena under kronan? Undrar om det inte blir lite väl upprätt körställning annars.

De flesta som kör R6 ser lite ut som crossåkare med armbågarna rätt ut. Får styrena plats under kronan utan att ta i luftintag eller kåpor eller vad det nu kan vara så skulle jag ha flyttat ner dom. Haken är att det kan bli mer svårkört, eftersom det faktiskt är lättare att köra om man inte sitter som en makaron.

Att köra räser är lite som att komma hem, allt sitter där det borde. Fina grejer. Inga kompromisser för komfort och sånt larv.

Summa: Prova.

Jag skulle mer säga att köra racer är mer som att knulla.
1. Förspel är att glömma.
2. Låta blodet crikulera i kroppen.
3. Pang på bara, skonigslöst.
4. Sen är det ett race som det gäller att komma först och vinna.

På R6:an jag hade var styrhalvorna nerflyttade under kronan, och det passade mig utmärkt. Kan dock tänka mig att det kan bli knasigt om man är lång.

Penguin skrev:
2641391 På R6:an jag hade var styrhalvorna nerflyttade under kronan, och det passade mig utmärkt. Kan dock tänka mig att det kan bli knasigt om man är lång.

Hur lång är du?

Jag hade mina styrhalvor nerflyttade på min R6 och tyckte det var bekvämt, jag är 183 lång

Jag har styrhalvorna nedflyttat och det funkar kanoners. tar inte i och känns naturligt samt så kan man krypa lite lägre ner bakom glaset med.

Jag är själv 1.79 så det skulle kunna funka. Ska prova att flytta ner handtagen till våren och testa. Jag måste förmodligen klippa bort en bit av kåpan antar jag.

lånar tråden lite:
Tänkte sätta clip on på min hoj.
Gaffelbenen slutar/börjar kant i kant med styrkronan om ni förstår.
Om jag ska kunna montera de över styrkronan måste jag alltså sänka fronten på hojen /(skjuta upp gaffelbenen) med ca 50mm.

Hur påverkar det vägegenskaperna?

ayrton skrev:
2641544 lånar tråden lite:
Tänkte sätta clip on på min hoj.
Gaffelbenen slutar/börjar kant i kant med styrkronan om ni förstår.
Om jag ska kunna montera de över styrkronan måste jag alltså sänka fronten på hojen /(skjuta upp gaffelbenen) med ca 50mm.

Hur påverkar det vägegenskaperna?

Att sänka den såpass mycket är nog inte att rekommendera då den blir mycket mer snabbstyrd och nervös. Jag skulle inte göra det.

/t

tvålen skrev:
2641554 Att sänka den såpass mycket är nog inte att rekommendera då den blir mycket mer snabbstyrd och nervös. Jag skulle inte göra det.

/t

Ok, då får de hamna under styrkronan. Tack!

sandstream skrev:
2641412 Skulle tippa på max 1.80, kanske 1.78.

Tsss...!:D

170 ståtliga cm över havet.

nazurro skrev:
2641514 Jag är själv 1.79 så det skulle kunna funka. Ska prova att flytta ner handtagen till våren och testa. Jag måste förmodligen klippa bort en bit av kåpan antar jag.

Det behöver du nog inte, men om du har en "gammaldags" styrdämparinfästning på sidan så kan du behöva nagga lite på kåpan då det blir tajt mellan kopplingsgreppet, styrdämparen och kåpan.

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck