Placera instrument!!!

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Var hälsade alla SF-åkare :Bugar ! Snart inne på min 3:de säsong med
SF :yoparty . Har nu kommit fram till att jag inte vill åka runt med en cykeldator å ingen
rpm-räknare. Mitt problem är alltså hur jag ska montera orginal-instrumentet
på ett hyfsat snyggt sätt :tuttar . Har en Acerbis Cyclop-kåpa. Finns inte så mycke plats där bakom. Hur har ni det :confused:

orginal mätare med indikationslampor till besiktningen, faststrippat på styret.....

endast temp och laddtrycksmätare övrig tid :yoparty

Ricco The Nörd! skrev:
SF :yoparty . Har nu kommit fram till att jag inte vill åka runt med en cykeldator å ingen
på ett hyfsat snyggt sätt :tuttar . Har en Acerbis Cyclop-kåpa. Finns inte så mycke plats där bakom. Hur har ni det :confused:

Jag har också Cyclope på min hoj och vill köra med originalinstrumenteringen. Jag tänkte flytta tändningslåset på min och fästa det runt gaffelbenet istället för jag har gett upp hoppet om att få fast instrumenteringen och fortfarande ha plats över för nyckeln bakom/under. Sen ska jag fixa ett eget fäste till instrumenteringen genom att såga sönder det gamla för att använda gummiupphägningarna och svetsa ihop det igen för att få en lite mer slimmad upphängning. Sen svetsar jag ihop allt med ett fäste jag kan skruva fast där tändningslåset satt tidigare. Jag förlorar styrlåset vilket är lite surt men det är ett offer jag får göra, det blir inte alltid exakt som man tänkt sig.

Jag är minst lika spänd som er på hur det ska sluta för jag har aldrig gjort något liknande tidigare. :näsblod

//Eric

Ricco The Nörd! skrev:

Hej! På min gsxr 1000 jag hade så kapade jag bort hållaren till tändningslåset och byggde ett eget fäste till instrumentet. För att det ska se snyggt ut får du nog sänka ner det lite och in under gaffelkronan så att inte lyktan hamnar för långt ut. Det ser ju inte så snyggt ut...

Ricco The Nörd! skrev:

Det är finns ju andra alternativ. leta runt efter andra mätare, finns hur mkt som hellst, finns flera trådar om det tidigare, sök å du kommer finna.

Fluxir skrev:
Det är finns ju andra alternativ. leta runt efter andra mätare, finns hur mkt som hellst, finns flera trådar om det tidigare, sök å du kommer finna.

Finns det mätare som funkar direkt mot originalinstrumenteringens kontakter eller finns det adapter för till exempel Honda? Om man tittar på originalinstrumenteringens anslutning är det ju inget jag som glad amatör ger mig på att löda ihop någon hemmalösning för direkt. Vore skönt att kunna behålla varningslampor och sånt också, rätt praktiskt att ha faktiskt...

//Eric

Jo, det finns massa instrument som e snygga, men jag vill ha mitt orginal.
Vill inte flytta tändningslåset heller. Faan, det blir inte bra hur jag än vänder å vrider på de ju :huvet

Tackar för tipsen ändå :banana !

DR-Zätare skrev:
Finns det mätare som funkar direkt mot originalinstrumenteringens kontakter eller finns det adapter för till exempel Honda? Om man tittar på originalinstrumenteringens anslutning är det ju inget jag som glad amatör ger mig på att löda ihop någon hemmalösning för direkt. Vore skönt att kunna behålla varningslampor och sånt också, rätt praktiskt att ha faktiskt...

//Eric

det finns ju instrument med alla varningslampor å sånt. vet inte om man kan använda org, anslutningar, men jag antar att man måste löda nya. men det finns ju el-sheman och liknande så det skall väl inte vara helt omöjligt, det lär väl gå några timmar innan man fått allt å funka som det skall, men det ska nog inte va några större problem, misstänker att det följer med en ganska tydlig manual till dom oxå.

Ricco The Nörd! skrev:
Vill inte flytta tändningslåset heller. Faan, det blir inte bra hur jag än vänder å vrider på de ju :huvet

Jag har för mig att -00:an har en ganska stor instrumentering också? Jag delar garage med en -00 eller -01 och den såg stor ut när jag jämförde med originalet från min. Blir rätt tight med Cyclopse så om du inte vill ställa instrumenteringen på höjden bakom tändningslåset blir det nog svårt att behålla både och.

//Eric

Ricco The Nörd! skrev:

det va ju någon som satte ner instrumentet i tanken, va väll på en SV tror jag.

DR-Zätare skrev:
Jag har för mig att -00:an har en ganska stor instrumentering också? //Eric

Jo, den e ganska stor. Jäkligt surt, men men. Nu har ja ju nåt å pilla me innan säsongen drar igång. Nya däck å lite lack ska älsklingen få också :tummenupp

Ricco The Nörd! skrev:
Jo, den e ganska stor. Jäkligt surt, men men. Nu har ja ju nåt å pilla me innan säsongen drar igång. Nya däck å lite lack ska älsklingen få också :tummenupp

Vad ska du köra för lack på den?

//Eric

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka