Plötslig spädbarnsdöd,ersättning?

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
hej,har hört att det finns fonder som betalar ut ersättning när det hänt,nån som har koll på var exakt man söker det?
sedan ska det finnas komunal ersättning för detta,men de i växeln har ingen aning utan jag måste veta vad det är för ersättning exakt jag söker för att få hjälp.
nån som har tips på annan ekonomisk ersättning,då hela begravningsbranshen är så jävla ekomomisk sviniga.
att åka 7 km likbil kostade nästan 8 tusen,en macka 190+moms men då ingick drickan.en ros i kyrkan kostar 170 kr.de tar betalt för transporten för varje ros,tror inte de kör 10 ggr fram och tillbaka för en bukett.
en stendjävel kostar 15 för den billigaste..

Helsike! Lider med dig att även behöva hantera den här delen i dramat. Sjukt att det ska behöva kosta sådana enorma summor. Hoppas Korvgubbes länk ovan kan vara till hjälp. Ser ut att ha det mesta du behöver veta där.

ja det är jobbigt,vi hittade henne i en pöl av blod på morgonen emellan oss och de hittade inget på obduktionen fast att hon var fylld i lungorna av blod.eftersom de inte hittade vilket kärl som brustit så rubriceras det som plötslig spädbarnsdöd och det har ju försäkringsbolagen fiffigt bara halva ersättningen på och det är undantaget på några av våra försäkringar.
ska leta igenom länkarna

nopp,de ville bara ha pengar och inte ge,hade jag bott i göteborg så får man pengar av kommunen och likadant i kalmar har jag hittat.

Last edited:
ja det är jobbigt,vi hittade henne i en pöl av blod på morgonen emellan oss och de hittade inget på obduktionen fast att hon var fylld i lungorna av blod.eftersom de inte hittade vilket kärl som brustit så rubriceras det som plötslig spädbarnsdöd och det har ju försäkringsbolagen fiffigt bara halva ersättningen på och det är undantaget på några av våra försäkringar.
ska leta igenom länkarna

Sjukhusens kuratorer brukar ha bra koll på om det finns fonder att söka pengar ur.

Dom brukar kunna hjälpa till med ansökningarna med.

Fy fan... Lider med er.

Beklagar! Man kan nog aldrig sätta sig in i hur hemskt något sådant är! Har själv en son på 15 månader och förstår inte hur man skulle klara ett liv utan honom.

Beklagar sorgen känns som fjuttiga ord att skriva i såna här sammanhang men ändå får det bli vad jag bokstaverar till dig och din tjej.

:(

Beklagar sorgen! Det här borde ni ha fått hjälp med direkt på sjukhuset och inte behöva kämpa med ensamma. Men det är väl typiskt för svensk byråkrati. Ännu en gång beklagar sorgen!

Att inte få hjälp när man befinner sig i ett sådant vacum är skamligt. Sorgen över att förlora ett barn förlamar och förvirrar. Borde finnas en "hand" eller hjälp att få när sådant händer.

Beklagar innerligt förlusten av er dotter.

Fy fan, lider med dig/er!
Som någon skrev, prata med sjukhusets kurator, de brukar ha koll.

/ Jacob

Det var fruktansvärt att läsa. Tror ingen som inte upplevt det själv kan förstå hur hemskt det måste varit för er. :(
Alla tankar och all värme och kärlek till er. Ni har varandra, tro på det och att lyckan vänder.

Allt deltagande och alla lyckönskningar.

j

Inte för att det besvarar din fråga , men vad ledsen jag blir för er skull :( Lider verkligen med er! :krama

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT