plåtslagare, eller nåt i den stilen?

Räkna med ca 1000kr för en kantvik och ett par saxar, visst kan du hitta en "snäll" smed så.
Jag vet bara att jag inte jobbar gratis eller billigare bara för att nån jag aldrig sett förr ber snällt.
Men jag ska inte tjata, du gör precis som du vill.
Ett litet tips dock om du ska ha den så styv är att du gör den i tunnplåt och förser den med ett par fyrkantsrör (ex.10x10mm), dett blir både lättare och styvare.
Annars gör du som på gammla caferacers, sadel och cuts i ett stycke, "ryggstödet" på sadeln skruvar du sedan fast i kutsen, en sån form blir dessutom lättare att klä snyggt.

så du menar att det skulle kosta mer än 1000 kr att få det gjort i smedja/få hjälp med det i en smedja?
nejdå, det förutsätter jag. trodde bara inte att vi snackade så pass mycket pengar...
det är inte frågan om vilja eller inte vilja, bara en rent ekonomisk och kvalitativ fråga. jag vill ha det så bra gjort så billigt som möjligt. eller kanske snarare: jag vill få en bra slutkvalitet/pengar.
ska tänka på det:) problemet är bara att jag då måste sätta förstärkningar "under" plåten och där finns en del sladdar... jag har r'knat med clearence för sladdarna men ska jag då lägga till förstärkningarna så... jag vill inte få en för hög sadel bara, caféräsers ska ju i stort sett bara ha ett liggunderlag rakt på ramen liksom...:)
tänkte göra ungefär så först... men det böev svårare med plats för sladdar under och fäste i ramen på det sättet... jaja, vi får se hur jag gör.
tack ska du ha:)

Plåt kan du komma in och köpa hos mig på mekonomen. 1000x500x0.9 mm för 195 kronor. räcker säkert till din sadelbotten. Kan nog ruska fram lite rabbat också ;)

Bor för långt bort.
Emedan det inte behöver svetsas något, så rekomenderar jag aluminium.

Knallar du in till lokala smeden med en påse nybakta bullar, så fixar han nog plåten.
Allra bäst är om du gör den själv under överinseende av mäster.
Svårt att neka småluvar.

Var har du din verkstad så man kan komma förbi med en bullpåse:rolleyes:

Har det löst sig med plåten, pma annars

Last edited:
Plåt kan du komma in och köpa hos mig på mekonomen. 1000x500x0.9 mm för 195 kronor. räcker säkert till din sadelbotten. Kan nog ruska fram lite rabbat också ;)

mekonomen i lund då eller? där är jag stammis så jag lär trilla in lite då och då i vilket fall som helst:D ska fråga efter dig nästa gång jag är där:tummenupp om det nu var i lund alltså:)

mekonomen i lund då eller? där är jag stammis så jag lär trilla in lite då och då i vilket fall som helst:D ska fråga efter dig nästa gång jag är där:tummenupp om det nu var i lund alltså:)

Jepp det är mekonomen i Lund. Bara att fråga om Felix jobbar. Jobbar alltid måndag och fredag eftermiddag till stängning.

Jepp det är mekonomen i Lund. Bara att fråga om Felix jobbar. Jobbar alltid måndag och fredag eftermiddag till stängning.

ok, men då tittar jag förbi på fredag eftermiddag:tummenupp ses där:tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...