PJ1 Sprayfärger.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Kollat runt på lite engelska RD forum.
När dom lackar avgasrör och topplock och cylindrar kör dom med märket PJ1.
Och dom säger att det håller jätte bra!

Och nu undrar vart kan man köpa denna färg här i sverige?

Last edited:
Hej
www.roffesmotor.se
De har även en PJ1 klarlack som tål 450 C. Kan vara snyggt på exp-kammare.

Temperaturerna du anger är helt tillfyllest. Så varm blir inte varken cylinder eller topp. Dålig högtempfärg (eller dåligt underarbete) tenderar däremot att lossa när vatten träffar en het motor eller krök när man kör i regn.

Mvh
J

Fint :D men hur köper man av dom då?

Edit:
Jag tänkte lacka mina topplock och cylindrar med dom färgerna. Men det finns 2 olika. En färg som tål 1500grader och en som tål 500 grader.
Kmr cylindrar och topplock upp till 500 grader? Jag har en luftkyld 2 taktare.

Last edited:
Hej
www.roffesmotor.se
De har även en PJ1 klarlack som tål 450 C. Kan vara snyggt på exp-kammare.

Temperaturerna du anger är helt tillfyllest. Så varm blir inte varken cylinder eller topp. Dålig högtempfärg (eller dåligt underarbete) tenderar däremot att lossa när vatten träffar en het motor eller krök när man kör i regn.

Mvh
J

Fan, jag som nyss har fått grejor från roffes :mad:
Men va menar du med klarlack, ska jag ha det på värmefärgen som tål 500 grader eller?

Men va menar du med klarlack, ska jag ha det på värmefärgen som tål 500 grader eller?

Nej det behöver du inte. Det är dessutom ofiffigt att bygga tjocka skikt på en luftkyld motor, det försämrar ju kylningen. Det var bara ett tips om en produkt som många inte känner till: att det även finns värmetålig klarlack. :)

Mvh
J

Nej det behöver du inte. Det är dessutom ofiffigt att bygga tjocka skikt på en luftkyld motor, det försämrar ju kylningen. Det var bara ett tips om en produkt som många inte känner till: att det även finns värmetålig klarlack. :)

Mvh
J

Jaha. Jo, tex jag har letat hur mkt som helst efter en värmetålig klarlack :D

EDIT: tittade nu på prislistan som jag fick med på cdskiva när jag köpte mina grjeor från roffesmotor för 3 veckor sen. "”UTGÅTT”PJ1.KLARLACK,AVGASSYST"

Det var nog den klarlacken som du menade, den har utgått :mad:

Edit2: dom hade ingen värme färg, så fall till motorblocket, svart Dark satin grey var det. Jag vill ju ha färg som tål mera värme och matt/halv blank svart.

Last edited:
Jaha. Jo, tex jag har letat hur mkt som helst efter en värmetålig klarlack :D

EDIT: tittade nu på prislistan som jag fick med på cdskiva när jag köpte mina grjeor från roffesmotor för 3 veckor sen. "”UTGÅTT”PJ1.KLARLACK,AVGASSYST"

Det var nog den klarlacken som du menade, den har utgått :mad:

Ah vad trist, värmeklarlacken var ju bra att ha ibland.
Nåväl, hoppas du finner vad du söker.
Coolt med gammal luftkyld RD 125! Det var länge sedan man hörde det karaktärisktiska ljudet av en 2t 125:a twin.

/J

Ah vad trist, värmeklarlacken var ju bra att ha ibland.
Nåväl, hoppas du finner vad du söker.
Coolt med gammal luftkyld RD 125! Det var länge sedan man hörde det karaktärisktiska ljudet av en 2t 125:a twin.

/J
Japp någon färg blir det, dock inte Biltema, färgavdelningen närmar jag mig inte ens :D
Japp, jag är förälskad i ljudet av den! Man hör att det är en RD på lång väg ;)

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back