Pizza räjser

gyver

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2005
Hoj
Kawasaki z750
Då har man kommit till insikt äntligen. Det är dags att köpa upp sig från 600 till en 1000 hoj.

Körde hem från jobbet i Malmö i onsdags natt (läs vid 01.00 tiden) när jag började närma mig hemstaden Hässleholm. Utkörandes från en tvär-väg kommer en av dom lokala förmågornas pizza räjser körandes i hög fart och hade jag jag just då kört bara 10km fortare hade jag nog inte suttit här och skrivit just nu. Surar till och skriker för mig själv några väl valda ord som spelar på mina fördommar (tyvärr). Tänker att nu jävlar har dom irriterat mig för sista gången och att det är dags att plocka ner dom på jorden. Växlar ner till 2:an och gasar snabbt ifatt dom för att peta i 3:an och 4:an när jag paserar dom i knappa 200.
HA...! där fick dom jävlarna tänkte jag. Ska fan inte köra runder och tro att dom är kungar över vägarana här inte, och att dom ska kunna köra som dom vill. Det är ju sånt som jag ska göra. ( Känner ni igen dubbelmoralen ?? ) Saktar ner lite och glider vidare i triumf i ca 160 när jag ser att dom närmar sig snabbt bakom mig i mörkret. Amen det var som f*n, nu jä**ar ska jag visa vem som är kung här. Växla ner och börja gasa igen. Men till mitt stora förtret blir inte dom ljusa strålkastarna i backaspelgarana mindre och försvinner ut i nattmörkret utan blir bara större och större. Nu är jag uppe i en bra bit över 200. Eller en så bra bit man kan va över när man bara kör 600cc. Så fort vägen breddas och omkörningstillfälle ges blir jag ömkörd med samma fart och entusiasm som man själv brukar köra om bilar på 70/90 vägar.

Släpper snabbt rullen och tänkarna börja flimmra förbi. Min stora odödliga dröm om att jag kunde köra ifrån allt och alla var krossad. Men svansen mellan benen och i ett mycket lugnt och lagligt tempo kör jag hemmåt. Jag är en slagen riddare som precis fått spö av en pippigul pizza räjser och självförtroendet är i bottem. Kommer fram till garaget, ställer in hojjen och tar en sista titt på den innan jag stänger dörren.

- I morgon är det jag som köper en liters hoj....

Last edited:
Go home and die kort och gott :hihi

Så går det när man bara har en halv motor=600cc

gyver skrev:
2189384 Då har man kommit till insikt äntligen. Det är dags att köpa upp sig från 600 till en 1000 hoj.

Körde hem från jobbet i Malmö i onsdags natt (läs vid 01.00 tiden) när jag började närma mig hemstaden Hässleholm. Utkörandes från en tvär-väg kommer en av dom lokala förmågornas pizza räjser körandes i hög fart och hade jag jag just då kört bara 10km fortare hade jag nog inte suttit här och skrivit just nu. Surar till och skriker för mig själv några väl valda ord som spelar på mina fördommar (tyvärr). Tänker att nu jävlar har dom irriterat mig för sista gången och att det är dags att plocka ner dom på jorden. Växlar ner till 2:an och gasar snabbt ifatt dom för att peta i 3:an och 4:an när jag paserar dom i knappa 200.
HA...! där fick dom jävlarna tänkte jag. Ska fan inte köra runder och tro att dom är kungar över vägarana här inte, och att dom ska kunna köra som dom vill. Det är ju sånt som jag ska göra. ( Känner ni igen dubbelmoralen ?? ) Saktar ner lite och glider vidare i triumf i ca 160 när jag ser att dom närmar sig snabbt bakom mig i mörkret. Amen det var som f*n, nu jä**ar ska jag visa vem som är kung här. Växla ner och börja gasa igen. Men till mitt stora förtret blir inte dom ljusa strålkastarna i backaspelgarana mindre och försvinner ut i nattmörkret utan blir bara större och större. Nu är jag uppe i en bra bit över 200. Eller en så bra bit man kan va över när man bara kör 600cc. Så fort vägen breddas och omkörningstillfälle ges blir jag ömkörd med samma fart och entusiasm som man själv brukar köra om bilar på 70/90 vägar.

Släpper snabbt rullen och tänkarna börja flimmra förbi. Min stora odödliga dröm om att jag kunde köra ifrån allt och alla var krossad. Men svansen mellan benen och i ett mycket lugnt och lagligt tempo kör jag hemmåt. Jag är en slagen riddare som precis fått spö av en pippigul pizza räjser och självförtroendet är i bottem. Kommer fram till garaget, ställer in hojjen och tar en sista titt på den innan jag stänger dörren.

Skit i dom! Vem är det som ser stekig, sexig o oemotståndlig med ditt tajta sinnställ inför tjejerna i sommar? Kan man köra hoj, kan man köra det mesta sägs det...? Hojhomos är vad särringarna gillar!

(bara en tanke för att muntra upp dig lite, hoppas det funkar)

gyver skrev:
2189384 Då har man kommit till insikt äntligen. Det är dags att köpa upp sig från 600 till en 1000 hoj.

Vad var det för bil då?

seriöst? tror att toppfartsskillnaden på min förra r6 och min r1 är ca 20kmh. vred du verkligenfullt på rullen? 286 (mätarfart) hade jag på r6:an. måste varit en schysst pizzaräser.

rBy skrev:
Skit i dom! Vem är det som ser stekig, sexig o oemotståndlig med ditt tajta sinnställ inför tjejerna i sommar? Kan man köra hoj, kan man köra det mesta sägs det...? Hojhomos är vad särringarna gillar!

(bara en tanke för att muntra upp dig lite, hoppas det funkar)

Jo det är så sant så skinnställ är ju übersexigt

Det var en BMW M3 av kanske mellan 97-2000 års modell.

286 i mätar fart på din r6 måste va nått fel då.
Jag har pressat upp min i 269 och det var i nerförsbacke med hemlängtan och i onsdags var det 245-250 jag körde i.

gyver skrev:
2189438 286 i mätar fart på din r6 måste va nått fel då.
Jag har pressat upp min i 269 och det var i nerförsbacke med hemlängtan och i onsdags var det 245-250 jag körde i.
hey?! fel på min? nu tänker du nog fel... :tungan givetvis så visar mätaren tokigt men 250 verklig fart gör ju en välmående r6. men visst kan bmwn ta en ändå.

pakopak skrev:
2189449 hey?! fel på min? nu tänker du nog fel... :tungan givetvis så visar mätaren tokigt men 250 verklig fart gör ju en välmående r6. men visst kan bmwn ta en ändå.
Jag har kört ifrån många hojar med familjekombin,,, :D

pakopak skrev:
2189449 hey?! fel på min? nu tänker du nog fel... :tungan givetvis så visar mätaren tokigt men 250 verklig fart gör ju en välmående r6. men visst kan bmwn ta en ändå.

Ok fel var väl lite taskigt sagt men 250 är nog en verklig fart på en r6. Men det var ingenting mot den där jä*la BMW

gyver skrev:
2189460 Ok fel var väl lite atskigt sagt men 250 är nog en verklig fart på en r6. Men det var ingenting mot den där jä*la BMW
lider med dig, tyvärr inte säkert att det hjälpt med 1000cc.

om du nu måste " ge dom", så är det inte med topphastigheten du ger dom en lång näsa..
utan dra upp hojfan på slangen jämnsides med fanskapen, ge dom sedan mittersta fingert.

pakopak skrev:
2189437 seriöst? tror att toppfartsskillnaden på min förra r6 och min r1 är ca 20kmh. vred du verkligenfullt på rullen? 286 (mätarfart) hade jag på r6:an. måste varit en schysst pizzaräser.

Verklig fart så skiljer det ju inte mer än 20km/h mellan r6an och r1an

http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_yzf-r6_2001.php
http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_yzf-r1_2001.php

Har också märkt att den är seg över 200 :näsblod dock har jag aldrig vågat pressa maskinen mer än 230-240 då ja tror den kan gå lite snålt.

Men en såndär M3a kan nog gå ganska bra specielt om pizzabagaren har petat under huven :hihi

Haha! Kul läsning så här i åskans tecken i Malmö (fan ta vädret!) :rofl

Mr Helmut skrev:
2189483 Verklig fart så skiljer det ju inte mer än 20km/h mellan r6an och r1an

http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_yzf-r6_2001.php
http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_yzf-r1_2001.php

Har också märkt att den är seg över 200 :näsblod dock har jag aldrig vågat pressa maskinen mer än 230-240 då ja tror den kan gå lite snålt.

Men en såndär M3a kan nog gå ganska bra specielt om pizzabagaren har petat under huven :hihi

vadå..petat under huven?? pizza deg i ventilhuset då eller? :D

E22 skrev:
2189482 om du nu måste " ge dom", så är det inte med topphastigheten du ger dom en lång näsa..
utan dra upp hojfan på slangen jämnsides med fanskapen, ge dom sedan mittersta fingert.

Om jag bara kunde så hade jag absolut gjort det

E22 skrev:
2189493 vadå..petat under huven?? pizza deg i ventilhuset då eller? :D

Ursäkta kunde inte det specikfika uttrycket för det ingreppet utan bara gissade då jag skrev röra under huven :huvet :hihi

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph