Har sysslat med pistolskytte i ett par år nu och vill såklart fortsätta med detta nu efter jag flyttat till Stockholm, vilka klubbar bör jag kontakta? Mitt enda riktiga krav är att de har medlemmar som sysslar med fältskytte, de får gärna arrangera egna tävlingar med, eller är öppna för att göra det. Det får gärna vara enkelt att ta sig till deras banor från norrmalm/vasastan. Grädde på moset hade varit om det även finns en IPSC division inom klubben.
Har kikat på:
Lidingö SpSk, de verkar tyvärr inte ta mot nya medlemmar.
SAPK, kräver rekommendation från nuvarande medlemmar vilket är svårt som nyinflyttad.
Bromma PK, ser bra ut på deras hemsida, trevligt att de även har PPC på schemat.
Några klubbar som jag missat och borde kika på? Någon som är medlem i någon av dessa som kan uttala sig positivt/negativt?
Samt, var beger jag mig för att skjuta hagel/älgbana/långhåll? Gärna något som har öppet nu under sommaren också, semester i betongen börjar bli varmt!
Har kikat på:
Lidingö SpSk, de verkar tyvärr inte ta mot nya medlemmar.
SAPK, kräver rekommendation från nuvarande medlemmar vilket är svårt som nyinflyttad.
Bromma PK, ser bra ut på deras hemsida, trevligt att de även har PPC på schemat.
Några klubbar som jag missat och borde kika på? Någon som är medlem i någon av dessa som kan uttala sig positivt/negativt?
Samt, var beger jag mig för att skjuta hagel/älgbana/långhåll? Gärna något som har öppet nu under sommaren också, semester i betongen börjar bli varmt!