Pissed på min garagehyresvärd - ockerpris för MC!

kan ju vara värt 300 spänn även om du blir lite runtflyttad. speciellt i lund måste det finnas folk som skulle döda för att få betala 300 spänn och få flytta cykeln lite ibland..bara en tanke iofs..

samtidigt så är det ju som du säger störigt.. och att du kanske har en grinig värd. du kan ju försöka få ett par linjer målade iallfall..

men man bör nog även vara glad att man har en plats.

tydligen inte eftersom garaget oftast är halvfullt och jag stått några rundor på bilplatser också för de får dem är tydligen svåruthyrda. ingen av mina polare som kör betalar över 200... på mitt förra residens i Lund var MC-platserna gratis. det är en OK deal med 300 det är inte det, det är bristande information och att man ska klöma in sej på typ 1/5 av en bilplats till ½ priset lite.

Last edited:
nu vill jag inte vara elak och så mot dig..

men för totallt 880 kr så har jag på gården där jag bor 2 parkeringsplatser samt på sommaren en halv del i ett enbilsgarage på gården. denna plats försvinner ju dock på vintern men då försvinner även 125 spän från dom 280 kronorna..sedan delar jag ett 80 kvm stort garage med loft och fullt fungerande lackutsug.. detta garage ligger 5 min hemifrån..

så inte för att vara elak.. men när jag tänker efter så är 300 för en halv plats rena ockerpriset :pannkyss

nu vill jag inte vara elak och så mot dig..

men för totallt 880 kr så har jag på gården där jag bor 2 parkeringsplatser samt på sommaren en halv del i ett enbilsgarage på gården. denna plats försvinner ju dock på vintern men då försvinner även 125 spän från dom 280 kronorna..sedan delar jag ett 80 kvm stort garage med loft och fullt fungerande lackutsug.. detta garage ligger 5 min hemifrån..

så inte för att vara elak.. men när jag tänker efter så är 300 för en halv plats rena ockerpriset :pannkyss

Det är många bud här, många "300 spänn är inget att lipa för" och nu detta. Beror ju till 80% var garaget är. Detta är downtown Lund. Och det är tydligen inte frågan om en halv plats, utan snarare 1/5 plats. Skulle säkert kunna spara en hundring i månaden på att välja ett annat garage men orkar inte hålla på och traska efter hojen, kör typ hela tiden.

Det är många bud här, många "300 spänn är inget att lipa för" och nu detta. Beror ju till 80% var garaget är. Detta är downtown Lund. Och det är tydligen inte frågan om en halv plats, utan snarare 1/5 plats. Skulle säkert kunna spara en hundring i månaden på att välja ett annat garage men orkar inte hålla på och traska efter hojen, kör typ hela tiden.

hehe..

du får la (väll på rikssvenska)helt enkelt drämma pattara (bröst på rikssvenska) i bort (bordet på rikssvenska) och kräva att karln skessar (skissar på rikssvenska) opp ett par eggna lenjer te dekk ( egna linjer till dig) :D

hehe..

du får la (väll på rikssvenska)helt enkelt drämma pattara (bröst på rikssvenska) i bort (bordet på rikssvenska) och kräva att karln skessar (skissar på rikssvenska) opp ett par eggna lenjer te dekk ( egna linjer till dig) :D

jag tror jag förstår varför du kommer undan så billigt me parkeringen :tungan

jag tror jag förstår varför du kommer undan så billigt me parkeringen :tungan

nä vet inte om dom skulle uppskatta att jag dängde mina pattar i bordet.. det skulle vara om jag smorde in mig i överhudsfett och försökte.. men det är fortfarande för hårit:D

sorry för ot... övertrött.. nu går jag och nanar och puttar tillbaka tråden till topic istället..:tummenupp

Hmm menar ni att jag betalar för mycket (200kr/mån) för mitt varmgarage under min bostad mitt i stan? :mad:

Fan!

EDIT: 190 är det förresten.

Last edited:
Hur ska du ha det en 1/3 lr en 1/5?
Hur många 1/x är det ni bråkar om?

ok lite otydligt där.

1/5 verkar vara det som de vill att jag ska använda, men med två cyklar tar jag upp cirka 1/3. Max. Höftningar som sagt eftersom de inte finns några linjer i betongen. Haha det blir väl ett SATANS liv om jag skulle släpa dit ½ bilvrak från skroten här bredvid, bara för att understryka min poäng.

Hmm menar ni att jag betalar för mycket (200kr/mån) för mitt varmgarage under min bostad mitt i stan? :mad:

Fan!

EDIT: 190 är det förresten.

I den hålan? du blir playad av din hyresvärd mannen. 300 är förresten 10-månadershyra, alltså gratis juni-juli. You gotta love studentstaden Lund :yoparty

Last edited:
Betalar 1500/månad (18000/år) för min garageplats och då rymmer den bil + mc. Skulle kunna hyra ut den för mer pengar i andra hand om jag ville.

Tycker 300 spänn låter fair men som du säger så borde du få använda hela din yta som du hyr. Varför inte bara prata med styrelsen i föreningen?

Får man?

Har för mig att jag någonstans läst att man inte får använda uppställningsplatsen till reparationer/mek. Har prövats i hyresnämnd, akn ligga till grund för uppsägning. Jag uppfattar tråden som att du hyr i ett "öppet" garage.

Det är andra regler för "egna" garage.

Men sen förstår jag ju ditt problem. Gnällde som attan hos min värld för att bara få hyra en plats. Slutade med att jag får använda en stor hörna som är över helt gratis.:)

Har för mig att jag någonstans läst att man inte får använda uppställningsplatsen till reparationer/mek. Har prövats i hyresnämnd, akn ligga till grund för uppsägning. Jag uppfattar tråden som att du hyr i ett "öppet" garage.

Det är andra regler för "egna" garage.

Men sen förstår jag ju ditt problem. Gnällde som attan hos min värld för att bara få hyra en plats. Slutade med att jag får använda en stor hörna som är över helt gratis.:)

Haha det är knappast tillämpat här i huset, den där jävla audin som han inte klarar av att fickparkera klarar han inte heller av att få i rullning särskilt ofta. På en plats står två vespor utan hjul. diverse trampcyklar här och där. snöröjningsmaskiner, traktorer och diverse bråte. :arsele

där jag bodde innan var det gratis, men i ett 100-bilarsgarage på det området plus fri access för alla i huset betydde full armatur på hojen om man ville ha den kvar för pubbeungarna. som f.ö. friskt försökte ändå och fuckade upp kanske 2-3 hastighetsvajrar åt mej med skivbromslåset :gnissla helt otroligt att ingen plockade delar. Tacka vet jag 10-bilsgarage med ID-låsbricka.

Detta är downtown Lund.

Nu vet jag inte var i DT du bor, men kolla med kommunens garage. Jag pröjsar 635 för en bilplats i P-Dammgården, och då är det ett "låst" garage som kräver en liten bricka för att du ska kunna ta dig in. Där finns lediga bilplatser (som du kan dela med någon), men där finns även MC-platser.

Nu vet jag inte var i DT du bor, men kolla med kommunens garage. Jag pröjsar 635 för en bilplats i P-Dammgården, och då är det ett "låst" garage som kräver en liten bricka för att du ska kunna ta dig in. Där finns lediga bilplatser (som du kan dela med någon), men där finns även MC-platser.

aaah, yes bor granne där faktiskt. Vad får man ge för en MC-plats? varmt o skönt väl?

Det är helt upp till vad som står i kontraktet.
Men det är en vanlig klausul att man inte får meka i garaget.
Det finns även dem som har att en bil-plats är en BIL plats, och då får man inte ställa moppar, cyklar, möbler, eller en MC där.
Men som sagt, de olika hyresvärdarna tillämpar olika regler.

För övrigt så betalar jag 52 kr i månaden för mitt MC garage...
:hihi

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...