Piss!!!

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date

Robz

Guest
Så har det hänt mig också!
Tjuvsvin har i natt lyckats flytta min hoj 250m, 50m in i en skog - trots larm, kätting o styrlås!
Där har de slagit upp låsen, brutit upp startkontakten... och sedan när de vred om har förmodligen sirenen aktiverats och startspärren slagit till.

Hojjen räddad - men massa strul framför mig

Nu BLIR det som jag tänkt göra i några år - Plint med härdad ögla i marken och rävsaxar runt.

EDIT: Frågan är om den hinner bli fixad innan Sturup-premiären i Maj!!

/EDIT Mr K: TRÖTT PÅ ALL J*VLA KORSPOSTNING.
Korspostning är ok, men då ska texten stå i det forum som läses mest (RR) och länken ligga i det som läses i minst (SSEMSE)

Last edited by a moderator:
Fi faun, lider med dig. Jag hålller ögonen öppna för skummisar. Minsta lilla tendens till att se skum så sitter pärlan där mitt i nylllet, nästan iaf. Tradigt hur som.

Kunde varit mycket värre...
Dessa har gjort det förr! Ingen synlig åverkan mer än nyckelcylinder, lossbruten kontakt till tändningslåset, uppbrutet styrlås (ingen synlig åverkan - hur faan får de till sån kraft som behövs? Ett rör på handtaget hade bara vridit clip-onet på gaffelröret) samt en sönderslagen kätting.

När de vred på tändningen så har larmet säkert startat - kontakten låg i tändläge o batteriet heeelt slut nu på morgonen.

Satan att det ska vara så svårt att hålla fingrarna i styr...

Men tur att du inte hade något godis från mig på den ännu, för de hade försvunnit... :pannkyss

E de mycket förstört på den?

Tjuvsvin har i natt lyckats flytta min hoj 250m, 50m in i en skog - trots larm, kätting o styrlås!
Där har de slagit upp låsen, brutit upp startkontakten... och sedan när de vred om har förmodligen sirenen aktiverats och startspärren slagit till.

Nu BLIR det som jag tänkt göra i några år - Plint med härdad ögla i marken och rävsaxar runt.

Korspostning är ok, men då ska texten stå i det forum som läses mest (RR) och länken ligga i det som läses i minst (SSEMSE)

:mad: aaaah....satans va surt! sj fasar jag för en sådan dag. Men men, ett garage för 625 dollar.... kan vara lönsamt, fast de e surt som f*n..
Hoppas du får ihop den i tid mannen!:)

Tråkigt som:mad: förbaskade tjyvpack som inte kan skilja på ditt och mitt
Hoppas du får ihop den i tid

har polisen varit o inspekterat den eller?
Mitt i ditt kan man visst bara ha ifred i sina drömmar..

jävla idioter som inte kan skilja på mitt o ditt! :kulspruta

skulle vara skottpengar på dom sinnessvaga dårar som gör detta...

hoppas att allt löser sig snabbt iallafall

har polisen varit o inspekterat den eller?

Har dom tid med sånt :va

"Förundersökning inleds ej - Brottet går uppenbart ej att utreda Spaningsuppslag saknas" skrev dom i "min" rapport utan att veta något som helst om platsen mer än att jag beskrivit skadorna på fordonet...

Edit: Tre hojar till i området (norra Lund) har utsatt för stöldförsök eller, i ett fall, blivit stulet och hittad trashad nere i Linero. Låter som några kids häromkring har fått en ny hobby :mad:

Last edited:
Inte för att vara sådan men jag tror att denna sommaren kommer att gå till historien när det gäller hojstölder

Surt som fan när man inte får ha sina grejor ifrån. Hmm skottpengar på en del skulle det varit eller hur !

EDIT: Frågan är om den hinner bli fixad innan Sturup-premiären i Maj!! [/COLOR]
Aj aj, illa Robz och förbannat tråkigt. Lider med dig.

Men du, det där med att få den färdig till Sturup... Känner du igen detta:

ÖKA! ...är ledordet. :pannkyss

De gjorde samma sak med min Mille... :(
Eftersom de har 'bänt' upp styrlåset måste du byta tändningslås eftersom kolven antagligen är böjd och inte går att dra in i låset. Kolla styrkronan underifrån också, den kan vara värd att få en ny på försäkring efter ett stöldförsök - min var de på med en skruvmejsel eller nåt och raspade satan.

Hoppas det löser sig med Aprilia och reservdelar, lycka till!