Piss &%%##% böter...

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Jaha, då har man åkt på sina första böter detta året, vilket i och för sig inte är så konstigt med tanke på hur bågen min har körts :rolleyes: Men det är lika jäkligt retligt för det :mad:

Fortkörningsböter - 1200 kr. 126 km/h (tur att farbror blå inte klockade mig tidigare eller senare på E6:an :p )

Sedan fick jag ytterligare 550 kr för slitet bakdäck och skymd skylt, men det visste jag ju om... *suck* Summa summarum: En hög pengar som jag skulle kunna köpa många öl för, eller nåt annat kul... *suck*

Jo, alla, se upp för gamla Volvo V70:s med tonade rutor... Hade jag inte blivit misstänksam, så hade nog lappen rykt med. Men eftersom jag var säker på att jag skulle klara lappen, så fanns det absolut ingen anledning att smita.

/F. Attigare

chrismalm skrev:
Jaha, då har man åkt på sina första böter detta året, vilket i och för sig inte är så konstigt med tanke på hur bågen min har körts :rolleyes: Men det är lika jäkligt retligt för det :mad:

Fortkörningsböter - 1200 kr. 126 km/h (tur att farbror blå inte klockade mig tidigare eller senare på E6:an :p )

Sedan fick jag ytterligare 550 kr för slitet bakdäck och skymd skylt, men det visste jag ju om... *suck* Summa summarum: En hög pengar som jag skulle kunna köpa många öl för, eller nåt annat kul... *suck*

Jo, alla, se upp för gamla Volvo V70:s med tonade rutor... Hade jag inte blivit misstänksam, så hade nog lappen rykt med. Men eftersom jag var säker på att jag skulle klara lappen, så fanns det absolut ingen anledning att smita.

/F. Attigare

:(

Trist.

Hur mycket kostade "skymd skylt" biten av böterna?

Undrar mest för min syns rätt dåligt...
Och jag har inga funderignar på att ändra det heller just nu.

Får väll akta sig för V70sar då. Ska nog för övrigt och slå av lite på takten. Har gått litta fort senaste tiden...

:öl

hehe.. själv har man aldrig åkt på böter.
Kanske iofs beror på att jag inte hållt på så många år men polisen lyckas ju alltid dyka upp precis efter man har varit ute och kört som en galning, typ precis när man svänger av motorvägen eller liknade så jag har alltid kommit i laglig fart förbi dom.

Förra veckan var jag och brorsan ute och körde och stötte på polisen som kom i motsatt riktning då så den har väl inte så mycket att säga till om saken.. men brorsan blåste förbi dom i 240km/h eller nått medans jag precis fått soppa torsk och satt och fifflade med att lägga i reserven så jag rullade förbi dom i 100km/h på 90 väg. :D

Ikväll varnade en mc-broder mig väldigt fördelaktikt vid möte att jag skulle sänka farten. Efter ett par km, så stod det en blå sak vid vägkanten. Det visade sig vara en Mc-polis ute på jakt.

Ens goda uppfostran visade sig även här, då man helt käckt sträckte ut handen för en "mc-hälsning", och fick en lika käck hälsning tillbaka. :D

:squid

Last edited:
Hej, var det en röd kwak med skjuts vid 44:an vid Björkeinfarten?? du kom Grästorpshållet?! Iså fall var det jag, :hej jag såg en mc-snut hade stoppat en värstinggolf

Det har du fan råd med din pengasugande konsult :D
När du drar in de stora pengarna så för vi andra bara åka ekonomiklass i Europa :5sure

Kommer du ner ikväll ????

Dezert skrev:
hehe.. själv har man aldrig åkt på böter.
Kanske iofs beror på att jag inte hållt på så många år men polisen lyckas ju alltid dyka upp precis efter man har varit ute och kört som en galning, typ precis när man svänger av motorvägen eller liknade så jag har alltid kommit i laglig fart förbi dom.

Förra veckan var jag och brorsan ute och körde och stötte på polisen som kom i motsatt riktning då så den har väl inte så mycket att säga till om saken.. men brorsan blåste förbi dom i 240km/h eller nått medans jag precis fått soppa torsk och satt och fifflade med att lägga i reserven så jag rullade förbi dom i 100km/h på 90 väg. :D

Har tänkt på det där, har hänt vid minst 4 olika tillfällen när man har gasat att man precis har slagit av, att man fifflar med stereon i bilen eller vad som helst. När man rullar förbi en laserkontroll där man faktiskt hade kört hårt som fan om inte just något hade hindrat en!! :tummenupp

red_ninja skrev:
Hej, var det en röd kwak med skjuts vid 44:an vid Björkeinfarten?? du kom Grästorpshållet?! Iså fall var det jag, :hej jag såg en mc-snut hade stoppat en värstinggolf

Hehe..där ser man. Snyggt jobbat!

Tack!

:bow

Sådan där tur har man inte när man är ute med mustangen.
Höll på att rejsa med någon ny opel. Komm väl i två hundra blås på 70 väg när vi mötte snuten, såg att han bromsade in lite i backspegeln, för att sedan släppa på bromsen och åka vidare. 500meter senare när vi hade kommit ut på 90väg och saktat ner till 180 mötte vi en civilsnut =). Även han gjorde samma sak. Då var det bara att pressa på och hoppas på det bästa. Tyvärr sprack kylarslängen PGA det hårda trycket och vi blev täckta med en vit rök, som tur var så hade inte poliserna vänt :rolleyes:

Re: Re: Piss &%%##% böter...

PutteLiten skrev:
:(

Hur mycket kostade "skymd skylt" biten av böterna?

:öl

400kr kostar "dold skylt" :fakta
lika mycket som å åka utan skylt så värför använda skylt? :confused:
körde hela förra sommaren utan efter ha ruttnat på böter/ombesiktning sommaren innan.
vart billigare utan skylt än med, efter samanlagda bötes belopp :D

chrismalm skrev:

/F. Attigare

du får se det från den ljusa sidan om man slår ut böterna på antal kilometer du kört förfort sen förra boten så e det ett billigt km pris :fakta

vill man va med å leka får man ta smällarna fasten det svider :D

Last edited:
Såg också en Mc-Polis idag som stod vid vägkanten och såg elak ut.

Jag fällde upp visiret en bit innan och vinkade lite glatt till honom. Han bara glodde på mig. Sura människa.

Bengan skrev:
fick du rabatt på bakhjuls/skyltböterna?

Träffade på den lyxliraren innan idag när han satt och drack öl nere på hamnpaviljongen, och han berättade att fick rabatt på detta.
Tycker nog den rika fan kan betala hela kostnaden :D

He, he nja, jag kan ju säga som så att jag "tog igen" nederlaget med böterna, på onsdagsrundan nere i Staffanstorp.

Att ligga och köra i grupp regerar :rock är man odödlig *hi hi* :rolleyes:

Och ja, jag fick någon slags rabatt, men exakt vad stod inte på mina bötespapper. Snuten stod och mumla något om "mängdrabatt", men jag orkar inte ta reda på exakta % belopp... Men det kanske finns någon som vet??

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back