Pirelli Supercorsa

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Hej alla!

Nya däck skall införskaffas.
har alltid åkt Pirelli Diablo, och Diablo Corsa. Förtroendeingivande däck, i min mening.
Nu har jag bytt hoj och ambitionen är att det skall gå lite fortare, då Supercorsa får det bli, MEN!, så enkelt var det inte, det finns ju massor med beteckningar!

Skall jag ha Supercorsa SP?, eller Supercorsa PRO, o vad är skillnaden?, jag främjar grepp på bana.

Tack på förhand.

Jag har åkt Supercorsa Pro, bra däck, men hade lite oförklarliga små framhjulssläpp helt oprovocerat fram kallt, klart otrevligt.

Men det finns ju varianter av det däcket, det jag åkte var det fabriksmonterade gummit Ducati skruvade dit, men sneglar man på däckonline så verkar det finnas varianter.

Nu sitter det Diablo Rosso Corsa på 1098an, och jag är klart nöjd med dem, känns trygga.
Många åker Dunlop Sportmax Sportsmart numera...verkar vara ett kalasdäck det med.

Du verkar ha bestämt dig, men bara för att kasta lite grus i tankemaskinen säger jag Dunlop Sportsmart, funkar på gata och bana, vettiga mil ur och mycket trevliga egenskaper.
Jag var Pirelliåkare förut och var mycket nöjd, men Dunlop har hittat in i mitt hjärta.

Fredrik (Som antagligen kommer vara nöjd tills jag kraschar och då är det däckens fel...):D

Supercorsa SP är det som gäller. Går även att köra på gatan med då de funkar utan däcksvärmare.
Finns till bra pris på dexon http://www.dexon.se/fabrikat--modell/pirelli/diablo-supercorsa-sp-c-1005-1.aspx

Tack, det var det jag ville höra, det var däckvärmerierna som bekymrade mig lite...
Vad gäller profilen /55 så blir det tokigt tror jag.
Får ringa Dexon imorgon o se om han kan skaka fram ett /50.
Enligt Pirellis hemsida skall det ju finnas.

Tack för svaret.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...