Pirelli Dragon

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tjena, har fått en servicetid för min moppe nu och har ett par frågor som jag hoppas att någon kan svara på. (Vet inte om jag skriver i rätt forum...)

Servicen skall ske på Sulas i Uppsala, någon med erfarenheter av dem? Vad tycker ni?

Skall lägga på ett nytt bakdäck och de har Pirelli Dragon 180/55, någon med erfarenhet av dessa? Vad tycker ni?

Tacksam för svar.

:)

Tjena!
Jag har kört med Pirelli Dragon 190 bakdäck och jag tycker att det har varit mycket bra. Nu har jag i och för sig inte så mycket att jämföra med, men greppet var betydligt bättre än det Bridgestone som satt på innan...

Nu har jag bytt till ett Metzeler M-1 180 så det ska bli intressant att se om det bilr så stor skillnad som alla säger!!

Re: Re: Pirelli Dragon

K-Micke skrev:
Det är bra däck, kör med Dragon Super Corsa nu. Det satt Dragon Evo Corsa på original, dom rullade 700 mil och då var dom långt ifrån utslitna, rena touringdäcken alltså, men med hyffsat grepp ändå.

Jahapp, visste inte att det fanns flera olika Dragon.
Har du lust att förklara skillnaden på dessa, lite snabbt?

Tackar.

:tummenupp

Det skall tydligen ersätta Evo Corsa. Sportig gatkörning men sportigare än "sporttouring". Som jag fattade det iaf.

Last edited:
Evo Corsa är inget sporttouringdäck! Det är snäppet hårdare än Supercorsa och mer mönster men ett väldigt kompetent däck.
Ett bakdäck håller ca 400-500 mil(till korden syns) för både mig och min polare som var väldigt nöjda med greppet.

benkar skrev:
Kör med Dragon GTS på min VTR, fungerar finfint! Är deras "Sporttouring"-alternativ, bakdäcket håller för min del runt 600 mil. http://www.pirellimoto.com/tires/catalogo/dettaglio.asp?id=10

Sedan så finns det ju lite sportigare Dragon: http://www.pirellimoto.com/tires/catalogo/dettaglio.asp?id=9

/B

Jahapp, de hade bara Dragon GTS hemma så jag testar ett sånt den här gången. benkar: har du vart ut på bana med det däcket nån gång, isåfall hur funkade det?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti