Någon som testat Pirelli Dragon GTS?
Jag har fått bra pris från Spanien, 288 €uro hemkört till dörren.
Jag bad om däck som funkar i regnväder och håller hyfsat länge. Behöver ej ha maximalt grepp i alla lägen.
Då föreslog de Pirelli Dragon GTS.
Låter det vettigt?
Nån som har andra tips om bra däck för körning i alla väder?
Åker Ducati Monster 600 -98. Fotpinnarna skrapar i backen nån gång i veckan. Även med skjuts... QL
Har haft ett Dragon GTS bakdäck, tyckte det funkade fint, bra fäste även i vått väglag och hyfsat slitstarkt, fast det verkar som om din körstil är mer aktiv än min. Priset du fått, 288 Euro, var däremot inget vidare. Köp dem på www.reifenversand.com istället. 120 fram, 160 bak va? 98 euro för framdäcket, 126 för bakdäcket (som dock inte fanns i lager för tillfället), MTR23 och MTR24 är beteckningarna på däcken. Frakten är snabb och mycket billig. Jag beställde en tisdag vid lunch, betalade med Visakort. De tre däck jag beställt levererades till dörren kl 10 på fredagen, fraktkostnad 18.50 euro. Om du behöver däck omgående finns t.ex. Metzeler Roadtec Z6 i lager, 106 resp 133 Euro. Hittade en sida med poängtabellen från tyska Motorrads stora test av sporttouringdäck. http://www.austria-xxbiker.info/reifen.htm
Nu har jag sparat ca 500 sek till. Det här känns som en lysande affär redan nu.
Jag har ingen panik ännu. Ska byta under hösten. Liten semester först sen däck och service och besiktning. Allting på en gång.
Tack för dagens däcktips. Sparat länkarna på jobbet. Vi är ett gäng knuttar här!