Pirelli Dragon evo

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Någon som har erfarenhet av dessa? Tydligen så är de lite hårdare i mitten och mjukare på sidan, skall ha bättre hållbarhet än corsa.

Bra el skit?

sporTlovEr skrev:
Någon som har erfarenhet av dessa? Tydligen så är de lite hårdare i mitten och mjukare på sidan, skall ha bättre hållbarhet än corsa.

Bra el skit?

Finns ju bara upp till 160 i bredd bak. :tungan

Murra skrev:
Finns ju bara upp till 160 i bredd bak. :tungan

Njet njet, 180/55-17.

De använder tydligen dessa däck på gixxer 750 04:or i tyskland på utbildningsdagar på bana, så de kan ju inte vara så dåliga..

sporTlovEr skrev:
Njet njet, 180/55-17.

De använder tydligen dessa däck på gixxer 750 04:or i tyskland på utbildningsdagar på bana, så de kan ju inte vara så dåliga..

Ahh sorri jag trodde du menade DRAGON MTR02 men DRAGON GTS MTR24 finns ju i större dimensioner. :D

http://www.pirellimoto.com/en_96/ti...ssionid=13IHEBGBBEOMRFYKJOPCFEY?catid=96STSUP

Tyvärr så har jag ingen erfarenhet av dragon men mina diablo funkar fint på r6an. Har kört 500mil och det finns mönster kvar så det räcker ett tag till (det är gamla rejs däck så de har nog gått lite längre än mina 500.)
//Mvh

Har precis bytt till Dragon Evo på min, känns mycket bra än så länge, men det gör det väl alltid när man byter från sina platta gamlingar. :tungan

Hade sådana på miton innan. Visserligen bara ett kort tag men de gjorde verkligen sitt jobb. Klart att rekommendera.

Hur i helskotta lyckas du få däcken att räcka så länge?!?!?
Jag kommer inte längre än max 200 mil på ett Dragon Supercorsa...
iofs så käkar ju 12:an däck oxå.

Murra skrev:
Har kört 500mil och det finns mönster kvar så det räcker ett tag till (det är gamla rejs däck så de har nog gått lite längre än mina 500.)
//Mvh

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...