Pirelli Diabolo Strada

• Thread starter Thread starter IO
  • Start date Start date

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Någon som testat Pirellis nya däck Strada?
Ska köpa sporttouringdäck, väger mellan Michelin Pilot Road, Bridgestone BT020 och eventuellt Pirellis Diabolo Strada.

Kanske har någon annan ett bra förslag. Det ska gå många mil och bra i regn, behöver inte vara supergrepp i torrt.

satte på sånna på min hoj igår.. funkar finfint :tummenupp bra grepp i torrt väglag iaf, ingen aning om hållbarhet eller regn dock.. men går fint att köra lite landsvägsracin och nån bandag med :)

Hmm.. ja Diablo strada är väl en nyhet för i år så det lär inte va många som hunnit köra mil på det.. Men jag körde med "vanliga" Pirelli Diablo förra året å är supernöjd med greppet både vått o torrt. Lite slitet på mitten bara efter 1000 mil. Strada ska väl vara lite hårdare just på mitten för att hålla för nötande rakt fram vad jag förstår. E ju samma mönster i övrigt...

Don Tomaso skrev:
Hmm.. ja Diablo strada är väl en nyhet för i år så det lär inte va många som hunnit köra mil på det..

Nej det är sant, det är ju helt nytt. Har läst på lite om däck nu och har lagt till Metzeler Sportec Z6 på listan. Det är mycket billiga i Tyskland.

Skulle också vilja veta vad som sägs om Diablo Strada :)

Visserligen har hojen bara gått 100 mil än, men någon gång i sommar lär det bli till att sätta på nytt bakdäck om jag fortsätter köra så här mycket misstänker jag.

Har kollat på samma däck som IO då jag gärna vill ha bra grepp men livslängd också är en faktor.

xyx skrev:
...
jag gärna vill ha bra grepp men livslängd också är en faktor.

Får att inte tala om vettigt pris. Jag har hittat
1 st METZELER ROADTEC 180/55 ZR17 73W
1 st METZELER ROADTEC 120/70 ZR17 58W
för 232 EURO ink frakt från tyskland. Det känns som ett ganska överkomligt pris. (http://stores.ebay.de/d7-reifenshop)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park