Pirelli Diablo VS. Michelin Pilot Power?

Har nu fått däcket, det kom den 31/5 så det va 6 dagars lev. tid. HEL OK!

Nu återstår bara att kränga på det också, men det gör den lokala handlaren för 150:- spänn.

Ninjaboy skrev:
Nej, det är två olika, Diablo Corsa är värre än Diablo men torde slitas motsvarande mer också. Om du är intresserad av grepp bland vanliga däck så vann Diablo Performance Bike's test i vintras knappt före Metzeler Sportec M-1 och ytterligare en bit före Michelin Pilot Power. De körde bara torrt. Går dock säkert att hitta ett test som säger något helt annat. :tungan
Japp!
Pilot Power vann Bikes test som utfördes både på torrt och vått.
Diablo Corsa kom 4-5:a.

Har bara hört gott om Pilot Power från folk som åker båda gata och bana.
Själv hade jag Diablo på gamla hojen och var kanonnöjd med både grepp och slitage (drygt 500 mil gata och bana och några hundra mil kvar innan byte).

ski_extreme skrev:
www.reifenversand.com

Vet inte exakt hur lång tid det tar, men gissar på 1-2 veckor. Får återkomma när jag fått däcket.

edit: fick precis ett mail att dom hade skickat däcket idag.
Jag beställde i måndags, fick däcken igår (torsdag). det är snabbt, beställde hos www.reifenversand.com Blev också Pilot Road eftersom det blir mycket pendling också (11mil till jobbet)

Bifogat

• IMG_194511.jpg
    IMG_194511.jpg
    135.8 KB · Visningar: 103
FUBAR skrev:
Har Diablo bak nu och metzeler någontig fram. Kommer jag bli mycket besviken om jag väljer pilot road nu. (fram o bak är det tänkt isf). Eller finns det några andra däck med bra livslängd och bra grepp. Kör verkligen inte med maximalt nerlägg i kurvorna, men man börjar ju lära sig mer o mer. (har bara kört 180 mil hoj än så länge=)
Inte i den snigelfarten... :hihi :hihi :hihi :pannkyss

FUBAR skrev:
Dom verkade intressanta också. Beslutsångest som fan!
Kan jag köra med 120/70 -17 på min R6:a eller måste det vara som original (120/60). Känner man av skillnaden mycket, för och nackdelar?
I hur många trådar ska du fråga? :7peta

Jag kör med Pilot Road bak och Power fram. Det funkar bra nog för upprepade pallplatser i Motobult-mästerskapen. Jag har aldrig upplevt nåt problem med greppet.

För övrigt funkar det inte så bra med 120/70 fram på R6. Det äter upp framstänkan.

Mattias skrev:
Jag kör med Pilot Road bak och Power fram. Det funkar bra nog för upprepade pallplatser i Motobult-mästerskapen. Jag har aldrig upplevt nåt problem med greppet.

För övrigt funkar det inte så bra med 120/70 fram på R6. Det äter upp framstänkan.
Låter bra :) Såg att jag hade 120/70 på nu, men det blev 120/60 som jag beställde iaf. Vill inte att skärmen ska förvandlas till en sån här

Bifogat

• krullad.jpg
    krullad.jpg
    28.4 KB · Visningar: 99
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär