Pirelli Diablo Superbike

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Pirelli och Metzeler har ju som jag fattat det innan varit "samma" däck Supercorsa==Rennsport och slicksen har varit samma däck fast utan mönster.

Är det så att de nya Pirelli Diablo Superbike är samma däck som metzler slicksen och att Racetec är skurna av denna sort?

mvh Fredrik

Upp, någon måste väl veta/tycka något om detta!?

/Fredrik

benfre skrev:
Pirelli och Metzeler har ju som jag fattat det innan varit "samma" däck Supercorsa==Rennsport och slicksen har varit samma däck fast utan mönster.

Är det så att de nya Pirelli Diablo Superbike är samma däck som metzler slicksen och att Racetec är skurna av denna sort?

mvh Fredrik

sunkan skrev:
upp med svaret här sen... vill också veta..

fritt översatt...

Greven hade fått mycket lovande info från namnkunnigt folk o han skall själv testa om någon vecka eller två.

Kort o gott: bättre grepp och längre hållbarhet

grandmaster skrev:
fritt översatt...

Greven hade fått mycket lovande info från namnkunnigt folk o han skall själv testa om någon vecka eller två.

Kort o gott: bättre grepp och längre hållbarhet

Läste du ens mitt första inlägg? De frågorna vill jag ha svar på.

/Fredrik

Nej, det verkar som om metzeler och pirelli inte är samma numera. Pirellis nya Superbike-slicks är annorlunda mot Metzelers slicks. Det senare är dock fortfarande samma som Metzeler mönstrat (Racetec).

Men det hela är från min sida fortfarande oklart...

Pirelli Diablo Superbike och Metezeler Rennsportär inte lika däck alltså är inte racetec skurna av dom, eftersom det inte är samma....

Har de skurna pirelli däcken samma gummiblandning som pirelli diablo superbike sliksen?

Det hade varit intressant med en diskussion om vilken hårdhet man skall välja på de nya Pirelli Diablo Superbike.

Tidigare har det ju varit ett säkert kort att köra SC1 fram, och SC2 bak.

Melvin skrev:
Det hade varit intressant med en diskussion om vilken hårdhet man skall välja på de nya Pirelli Diablo Superbike.

Efter ha snackat lite med greven så tolkar jga det som att. De nya pirelli diablo superbike sliksen. Har mycket bättre fäste och håller dubbelt så länge.
Så du kan nog köra med mjukare gummiblandning i år.

Melvin skrev:

Vänta nu, supersoft är det sc0 eller sc1 på de nya? På de gamla fanns ju bara sc1 sc2 och sc3. Nu finns sc0, sc1, sc2 och sc3. Vilket motsvarar sc1 på de gamla ? sc0 eller sc1 ?

mvh Fredrik

benfre skrev:
Vänta nu, supersoft är det sc0 eller sc1 på de nya? På de gamla fanns ju bara sc1 sc2 och sc3. Nu finns sc0, sc1, sc2 och sc3. Vilket motsvarar sc1 på de gamla ? sc0 eller sc1 ?

mvh Fredrik

sc0 fanns på de gamla också, bara väldigt få som använde dom.

sc1=sc1 osånt vettu

EDIT: Nån mer än jag som tänkt provköra dessa???

Är ju inte så vedervärdigt mycket dyrare än metzeler eller de "gamla" slicksen

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!