Pirelli diablo rosso

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Någon som vet rekommenderat ordinarie pris på detta däck? Har googlat men inte hittat någon lista. 180/55 resp 120/70 är det frågan om.

Vet inte.. Men det kostar 1634kr på däckonline så mycket mer än det skulle inte jag pröjsa iaf..

Har inte de lite bättre pris än en vanlig handlare i Sverige? Har redan bytt däck hos en handlare och tyckte däcken var dyra, det var därför jag ville ha en prislista med rekommenderat pris hos handlare, bara för att jämföra.

Hmm, 1634kr för ett bakdäck på mcdackonline, 2995kr fick jag betala. Blir nog till att samtala lite med handlaren imorgon.

Hmm, 1634kr för ett bakdäck på mcdackonline, 2995kr fick jag betala. Blir nog till att samtala lite med handlaren imorgon.

Det va jävligt dyrt!!!! Det slit fort också hadde ett på min 600 va slut efter 300mil gata inga börnisar eller nåt bara kört som jag brukar... 3000 spänn var fan ett över pris det skulle jag inte betala för nåt däck!!!

Å dra åt h-vete...och företagen undrar varför de har svårt att överleva. :hihi Inte fan skulle de få kränga något till mig i alla fall.

Dyrt och ocker är två olika saker, 2995:- för det däcket är ocker.

Otroligt att de ska få skilja så mycket. Några hundringar per däck hade jag inte sagt något om, men nästan dubbla priset?

Vi beställde från en tysk sida som jag inte kan komma på namnet på nu. Där betalade min polare 2200:- för fram OCH bakdäck diablo rosso inkl frakt. :D

Pröjsade du tre lakan för ETT däck? :eek:

Tyvärr. Kollade inte så noga priset, skulle ändå göra service så de fick byta däck också. När jag bokade så hade inte han jag pratade med tillgång till priserna.

sticker bara in en liten fråga...
Ska köpa däck till hojjen för första gången.
Finns det speciellea framm eller bakdäck??
Eller räcker det man hittar ett däck med rätt storlek o köra på det??

sticker bara in en liten fråga...
Ska köpa däck till hojjen för första gången.
Finns det speciellea framm eller bakdäck??
Eller räcker det man hittar ett däck med rätt storlek o köra på det??

Förmodar att frågan var seriös?
Titta på vad det står för dimension på ditt fram, respektive bakdäck.
En sort fram, en annan bak.
Välj sedan det märke du föredrar.
T.ex på däckonline, eller liknande sida.

Förmodar att frågan var seriös?
Titta på vad det står för dimension på ditt fram, respektive bakdäck.
En sort fram, en annan bak.
Välj sedan det märke du föredrar.
T.ex på däckonline, eller liknande sida.

Haha... Jo fattade att det var olika storlek fram o bakdäck.
Men kollar man tex Däckonline så står det ju front på vissa o inget på vissa däck... undrade om man kan sätta vilket som ändå... så länge det är rätt storlek. Alltså även om det inte står front/framhjul i deras text.. så länge det e samma storlek som jag har fram nu...

Haha... Jo fattade att det var olika storlek fram o bakdäck.
Men kollar man tex Däckonline så står det ju front på vissa o inget på vissa däck... undrade om man kan sätta vilket som ändå... så länge det är rätt storlek. Alltså även om det inte står front/framhjul i deras text.. så länge det e samma storlek som jag har fram nu...

Aha :)
Så länge det är rätt dimension så funkar det.
Vet inte varför det står "front" på vissa, dock.

Angående däckpriser hos handlare..

Många firmor går efter de riktpriser de får som ÅF. Så handlarna saltar inte däckpriserna utan går helt enkelt på listapriserna rakt av.

Skäl till detta:
Man är sådär sugen på att sälja mc-däck överhuvudtaget.
Eller det största skälet, att man kan sälja till dessa priser.
Och det vet ju alla att kan man så ska man.....

Och förövrigt så är det för oss vanliga däckfirmor nästan omöjligt att konkurrera med t.ex däckonline.

Om jag ska ge samma pris som kunden sett på internet så får jag mer eller mindre gå back på affären.... Så bra inköpspriser har dackonline...

Men jag monterar förövrigt gärna däckonline däck på firman åt kunder...
Så nu har jag svamlat färdigt.....

*/ ?>
Back