Pirelli Diablo - Något att ha?

stoof

Slow driver
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR1000-K5
Ska köpa nytt bakdäck och tittar på Pirelli Diablo. Tydligen ganska nya däck. Är det någon som vet om de är något att ha?
 
stoof skrev:
Ska köpa nytt bakdäck och tittar på Pirelli Diablo. Tydligen ganska nya däck. Är det någon som vet om de är något att ha?

Har kört med ett flång nytt nu i 200 mil och varit på 2 banåkningar.
Kan bara medd att greppet är :tummenupp och "känslan" likaså...
Att de sedan håller längre än Rennsporten jag brukar åka på är ju f-bannat bra!
:fakta





KÖP!
 
Vad kostar de??


Jag har SuperCorsa nu, och bättre än de får man f*n leta efter!! :tummenupp

Fast, hållbarheten är ju rätt kass... :rolleyes:
 
Provat Supercorsa och älskade dom! Hur är dom kontra Diablo? Nån som vet?

Förresten PutteLiten... jag har provat din hoj :D ...fast innan den var din.
 
955i skrev:
Provat Supercorsa och älskade dom! Hur är dom kontra Diablo? Nån som vet?

Förresten PutteLiten... jag har provat din hoj :D ...fast innan den var din.

:)
Fast då satt det Michelin Pilot Sport eller Race på dem, och hojen är mycket bättre med SuperCorsa. Bättre välvning på SuperCorsa än Michelin tjafset. Hojen kändes nästan som en helt annan hoj efter däcksbytet!!! :tummenupp


Såååå, när köper du en TL då??? :rolleyes: :D :crash

:hej
 
Ett kanondäck, mkt bra hållbarhet o grepp, knappt något slitage efter 60 min på falkenberg.
 
Har aldrig haft d. bättra fäste & grep.

Jag vågar nästen inte att få det att släppa i kurvor -det står vansint bra på väg / bana..
Metzler Sportec sku troligen ha samma stom - men, mina Sporetec M1 - släpte/börjar vandra mycket tidigara än Diablo.

Diablo kan sladra lite under kraftig broms - men, inte lika mycket som M1..

Har haft nöjet också att ban-åka i regn m. Diablo - fuc....wow dom är bra där också - men, extra viktigt att få upp värmen först - kommer lagom snabbt..

Det är sportsdäck och dom håller som sånt - 1´ste kit i år 300 mil och annan uppsättning ser utt som 700 (300 mil är Norske bergsväg) - Sen har jag inte tok gassat / bromsat på bana - men, kört lite mera ökonomiskt...

Jag rekommenderar Diablo.. :tummenupp
 
Är också sugen på ett par diablo till sommaren. Nån som vet ungefär hur många mil man kommer på en uppsättning såna?

Kör 99% på gata, mycket bakhjulskörning och stoppies men även längre svängar.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top