piratskuldskalkylatorn

Kan man räkna så här? En mp3:a är inte värd ett skit för mig jämfört med en riktig platta.

mb skrev:
Kan man räkna så här? En mp3:a är inte värd ett skit för mig jämfört med en riktig platta.

Klart de kan. Piratjägarna räknar ju med att varje mp3-album som ligger på din disk är en såld skiva mindre. :kocko

mb skrev:
En mp3:a är inte värd ett skit för mig jämfört med en riktig platta.

Inte för mig heller, å andra sidan tror jag inte antipiraterna kan ta hänsyn till vad filen är värd för varje enskild individ heller;)

Ehhh, grabbar, om ni kollar lite så är det där programmet från apb... Direkt när uträkningen är klar skickas ett litet mess med er IP, hemadress och hur mycket pryttlar som fanns på datorn. Lycka till...

t-rex skrev:
Ehhh, grabbar, om ni kollar lite så är det där programmet från apb... Direkt när uträkningen är klar skickas ett litet mess med er IP, hemadress och hur mycket pryttlar som fanns på datorn. Lycka till...

Hehe, eller hur... :rolleyes:

Markus skrev:
å andra sidan tror jag inte antipiraterna kan ta hänsyn till vad filen är värd för varje enskild individ heller
Skivbolagen förlorar ju inte mer än utebliven försäljning och många värderar fortfarande riktiga skivor. Alltså ger kalkylatorn en skev bild.

t-rex skrev:
:lol :lol

16920.08 $

~390 filmer
~9000 låtar

Sen har man ett X antal stora program för några miljoner på datorn =)

mb skrev:
Skivbolagen förlorar ju inte mer än utebliven försäljning och många värderar fortfarande riktiga skivor. Alltså ger kalkylatorn en skev bild.

Och dessutom lägger de flesta inte $90000 på skivor på kort tid, eller ens en enda $ om de är 12 år gamla.

Varje nedladdad låt = gratisreklam = ökat intresse bland konsumenter = ökad intjäningspotential för nöjesbranschen.

Internet är ett plus för branschen, nedladdning likaså. Synd att gamla dinosaurier skall bromsa utvecklingen istället för att finna andra sätt att dra in stålar på än att pressa otidsenliga skivor. Själv har jag på ålderns höst (30+) börjat gå på konserter..... och köpa diverse roliga musik-DVD förutom skivor... allt tack vare det intresse jag fått när jag laddat ned musik. Tidigare spenderade jag i snitt 50:- per år på skivor.

Man blir så trött på allt skit diverse antipiratbyråer lyckas få med sig politikerna på.

Sen när har piratmaterial enbart handlat om multimedia? Den största pengaförlusten för branchen (relativt sett) borde vara uteblivna licenser. Mest på senare tid det blivit mycket gnäll från britney-spears o co som inte kan pumpa lika stora lökar för att Gunnar, 14år, inte betalar för winampsoppan. Ungepass.

En photoshop-licens kostar runt 7-10K och hur många har det programmet på datorn samt har betalat för det? :gnissla

förstår att skivbolagen är lite putt ibland ,, tankade,, *host* nä ja mena jag såg att en skiva från en svensk artist var nertankad 5014 gånger, och det är bara på den sidan den är nertankad så många gånger.
Tror ju inte att alla 5014 skulle ha köpt skivan men många av dom skulle säkert ha gjort det om den inte gick att tanka mer, dvs, om mp3 inte fanns.

Edit:30952.38 tyckte den att jag var skyldig,, fast jag tyckte det lät mycket... :va

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...