Piratpartiet vill legalisera innehav av barnporr...IDIOTER

Det är lite synd att PP mest förknippas med frågor som rör piratkopiering. De driver frågor som borde intressera alla. Det är inte många av de övriga partierna som tar ställning mot massövervakning av envar i den digitala världen. Det är å andra sidan inte en stor fråga för människor i allmänhet heller. De flesta verkar resonera att om man bara har rent mjöl i påsen så finns det inget problem. Tyvärr är det oftast andra som avgör graden av renhet på mjölet. Vitt mjöl byter färg ganska enkelt.

Jodå, jag vet att de har fler frågor. Men fortfarande så är de ett ointressant parti som inte har mycket med riktig politik att göra.
Sen att de är viktiga för alla lobbyister som tycker det är värt att lägga energi på dessa frågor och de viktiga sakerna så som skola och vård gör ju inte att de för den skull blir bra.

Det är bara att konstatera att den genomsnittliga Aftonbladet läsaren okritiskt sväljer vilka horribla påståenden som helst, och vidarebefordrar det som sanningen.
Ser inte ut till att den genomsnittlige SH läsare ligger så långt före heller :D

Det är lite synd att PP mest förknippas med frågor som rör piratkopiering. De driver frågor som borde intressera alla. Det är inte många av de övriga partierna som tar ställning mot massövervakning av envar i den digitala världen. Det är å andra sidan inte en stor fråga för människor i allmänhet heller. De flesta verkar resonera att om man bara har rent mjöl i påsen så finns det inget problem. Tyvärr är det oftast andra som avgör graden av renhet på mjölet. Vitt mjöl byter färg ganska enkelt.

Rent mail i PCn heter det.
För övrigt så anser jag att det skall vara obligatoriskt med barnporr.

artiklen har lite fel, det handlar om tecknade bilder (hentai dyl), han menar på att inga riktiga barn har kommit till skada. Så att säga att de vill legalisera barnporr är fel.

Hur du blir innehavare av bilder som möjligt vis kan klassas som barnporr:
Google > hentai/manga/anime > visa bilder, grattis du har nå lagrat ett antal bilder som möjligen kan klassas som barnporr på din hårddisk, eller är webbläsarens cache undantaget från innehav av nämnda bilder?

Hur du blir innehavare av bilder som möjligt vis kan klassas som barnporr:
Google > hentai/manga/anime > visa bilder, grattis du har nå lagrat ett antal bilder som möjligen kan klassas som barnporr på din hårddisk, eller är webbläsarens cache undantaget från innehav av nämnda bilder?

Näe, det är den inte, det är dessutom där dom oftast hittar "bevisen"...

Det räcker med att du får ett spam innehållandes bilderna till din webbmail, öppnar mailet, säger "fyfan" och deletar mailet så ligger ändå bilden kvar på din hårddisk.

Nu tycker ju jag IOFS att det verkar som att IT kompetensen hos polisen är så pass hög att dom gör skillnad på var bilderna hittas och i vilken mängd innan dom drar igång pedofildrevet, men det finns ingenting i lagstiftningen som säger vilken mängd bilder som krävs, och hur dom har kommit dit spelar inte heller någon roll.

Jag trodde heller inte att cachen var undantagen, var mera av en retorisk fråga.
(annars vet jag vart jag skulle lagrad olagligt material ;) )

Jodå, jag vet att de har fler frågor. Men fortfarande så är de ett ointressant parti som inte har mycket med riktig politik att göra.
Sen att de är viktiga för alla lobbyister som tycker det är värt att lägga energi på dessa frågor och de viktiga sakerna så som skola och vård gör ju inte att de för den skull blir bra.

Ja, vad är riktig politik? Politiker stiftar ju lagar på området, lagar som påverkar alla medborgare i vardagen.

Rent mail i PCn heter det.
För övrigt så anser jag att det skall vara obligatoriskt med barnporr.

Helt rätt :hihi

Last edited:
Piratpartiet. Jag trodde att de blev verkningslösa efter att spotify kom!? Fast det är klart, några Metallica och acdc-fans finns det väl som är trötta fortfarande.

Ja, vad är riktig politik? Politiker stiftar ju lagar på området, lagar som påverkar alla medborgare i vardagen.

Riktig politik anser jag det vara när man har ett helt program för att styra Sverige, inte ett fåtal frågor som endast intresserar en obetydlig målgrupp för demokratin men en betydlig sådan för antalet röster som låtsaspartiet får av dem.
De är inte ensamma om att föra frågan angående kameraövervakningens vara eller icke vara, du kan säkert hitta ett riktigt parti som stöder dina åsikter.

Riktig politik anser jag det vara när man har ett helt program för att styra Sverige, inte ett fåtal frågor som endast intresserar en obetydlig målgrupp för demokratin men en betydlig sådan för antalet röster som låtsaspartiet får av dem.
De är inte ensamma om att föra frågan angående kameraövervakningens vara eller icke vara, du kan säkert hitta ett riktigt parti som stöder dina åsikter.

Nu är jag ju då inte piratpartist, men jag tycker nog att de ändå har en poäng. Det finns ju ett drag av enfrågeparti över de flesta partier då de är unga. Dessutom tycker jag nog att hur man sätter gränserna i digitala världar är lika viktigt som mantrat skola, vård, omsorg.

Bortsett från barnporr och den specifika frågan i detta fallet, Tycker jag SR veganernas högborg börjar lägga sig i och vinkla den info de sänder efter sin egna värderinga lite för mycket för att vara en så kalla puplikservice utan egen agenda.

Tycker piratpartiet har en väldigt bra poäng i denhär frågan. De blir växer längre och längre ifrån ett enfrågeparti i mina ögon.

Riktig politik är partier som tycker som mig! :mad:

Allt annat är fejk.

Edit:
Barnporrgrejjen har blivit ett ganska bra verktyg för ett styrande som krossar oppositionen russiastyle.

*Hemlig lista över spärrade sidor, flera fall uppdagade med sidor som inte ens har med porr att göra

*Innehav av tecknade bilder olagligt, Manga olagligt.

*Olagligt att se (sen 1juli?), vet dock inte hur det räknas, räcker det med att någon får en länk och sen har personen begått brott?

*Hemligstämplade förundersökningar och domslut (skydd av barnen), dömda kan inte försvara sig i offentligheten.

*Plantering av bevis är ju superlätt, och resultatet blir att någons liv är förstört för alltid

:)

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP