Piratkopiering

Hur har piratkopiering påverkat din ekonimi?

• Antal röstningar
    0

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Jag håller på att skriva ett arbete i skolan om hur piratkopieringen av musik och film har påverkat privatekonomin.
Nu är det så att inga studier är gjorda ämnet( konstigt va?:näsblod )
Så jag får hel enkel göra en egen. så rösta i pollen och skriv gärna en kommentar på vad ni tycker om det hela.
/ Fredrik

Edit: stavade fel i pollen

Last edited:
Hur många har fått böter för att de laddat ner film eller musik? Du kan nog räkna med att det är nog exakt så många som gått back på det.

Dessa håller på med piratkopiering: http://www.storyboardtoys.biz/

Pirate-Dolls-L.jpg

Edit: posetivt skulle jag vilja säga. :D

Valet "inte alls" borde finnas.

Positivt för de som gjort besparingar på att laddat ner istället för att köpa.
Negativt för de som äger ett mediebolag eller har åkt på böter.
Inte alls för de som inte skulle köpt det de laddar ner och därför inte egentligen gjort någon besparing.

Valet "inte alls" borde finnas.

Positivt för de som gjort besparingar på att laddat ner istället för att köpa.
Negativt för de som äger ett mediebolag eller har åkt på böter.
Inte alls för de som inte skulle köpt det de laddar ner och därför inte egentligen gjort någon besparing.

Klart jag gör en besparing om jag tar hem en film som jag inte skulle köpa.

Klart jag gör en besparing om jag tar hem en film som jag inte skulle köpa.

Näe, då har du införskaffat något i onödan.

Hade du tänkt/behövt köpa det men istället laddar ner det så hade du gått plus, tar du hem en massa skit och kollar vad det är men det visar sig vara skit som du aldrig skulle ha köpt om du bara sett fodralet i en butik går du noll.
Hände det att du förr köpte skit som du ångrade går du svagt plus.

Jag röstar på att jag går mycket svagt plus.

Någon enstaka gång hände det att jag köpte/hyrde en skiva/film som var kass

Istället för att gå ut och supa så ser man nån nedladdad film som man inte skulle köpt. Då går man plus på filmen och slipper utgiften för att supa vilket jag också skulle räkna in så +600kr.

Sen kanske vi ser olika på saken.

Den har inte påverkats alls! :mattias

Dom skivorna/filmerna som jag nån gång då å då (väldigt sällan) pirat kopierar skulle jag aldrig ha köpt.....

Istället för att gå ut och supa så ser man nån nedladdad film som man inte skulle köpt. Då går man plus på filmen och slipper utgiften för att supa vilket jag också skulle räkna in så +600kr.

Ser man det så så är det ju en jävla besparing....

Det är som när hondjur går på stan och ser en skylt "REA 50%" och springer in och sliter åt sig ett par Jeans som har kostat 1500:- och pröjsar 750:-.
När dom kommer hem sen säger dom glatt att dom har "tjänat 750:-"...

Ja jösses, när jag sa "Skynda dig ner och köp tio par till då så kan vi åka utomlands för alla pengar du tjänar ihop" så fick jag bara onda ögat tillbaka...

Ja se fruntimmer.... :huvet

Det är som när hondjur går på stan och ser en skylt "REA 50%" och springer in och sliter åt sig ett par Jeans som har kostat 1500:- och pröjsar 750:-.

Ja jösses, när jag sa "Skynda dig ner och köp tio par till då så kan vi åka utomlands för alla pengar du tjänar ihop" så fick jag bara onda ögat tillbaka...

JÄVLA MANSGRIIS :mad: :mad:

Jag förstår hur du menar, men man tjänar inga pengar på att göra som du skriver.
Man sparar in pengar.
Om du säljer filmen du laddat ner kan du säga att du tjänat på den...

Skillnaden mot det du beskriver är ju att jag skulle till slut ha tjänat in en utomlandsresa om jag skulle göra det hela tiden.

Skillnaden mot det du beskriver är ju att jag skulle till slut ha tjänat in en utomlandsresa om jag skulle göra det hela tiden.

Det är sant, man får intala sig själv att man skulle ha supit upp 500:- om man inte hade suttit hemma och sett "Allt om min buske"...

3181413 Det är sant, man får intala sig själv att man skulle ha supit upp 500:- om man inte hade suttit hemma och sett "Allt om min buske"...
Men så mkt roligare man skulle haft om man hade supit istället! :tummenupp

Jag har lagt ner massvis med pengar genom åren på hembioprodukter som jag aldrig trodde att jag skulle spara in, men räknar jag om det i hur mycket det skulle ha kostat att se alla filmer på bio så har jag sparat in huuuuur mycket som helst!
Så det har påverkat min privatekonomi positivt, så sent som igår tankade jag hem en musikdvd med ett pris i butik på 360:-.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage