imaster
Bah
lorkan skrev:2140154MP3 funkar väl i just MP3spelaren eller i de små högtalarna till datorn, men i en riktig anläggning låter det skrot. Eller är det bara jag ?![]()
![]()
Det är inte bara du... Men det kanske bara är vi..?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lorkan skrev:2140154MP3 funkar väl i just MP3spelaren eller i de små högtalarna till datorn, men i en riktig anläggning låter det skrot. Eller är det bara jag ?![]()
![]()
Vilka fler företag bojkottar du eftersom de vill tjäna pengar?Kajan skrev:2150188Filmer o musik ar pa tok for dyrt i Sverige! Jag vagrar att betala bara for att skivbolagen ska tjana pengar,
SVooSh skrev:2142858Orkar inte läsa tråden.
Men dubbelmoralen är hög även bland artister tycker jag.
De vill inte att man tankar deras musik utan att betala. Men själva snor de gärna från andra artister allt från några noter till hela låtar.![]()
Gustav O skrev:2150287Vilka fler företag bojkottar du eftersom de vill tjäna pengar?
Så att ett företag tjänar mycket pengar gör att man kan stjäla deras produkter eftersom det inte drabbar någon fattig?burner skrev:2150314Dom tjänar nog pengar så det både räcker och blir över med tanke på levnadsstandard, drabbar alltså inga fattiga direkt.
Humorn i det hela är när Universal's tjänst sedan floppar och ansvariga inte förstår varför![]()
Gustav O skrev:2150821Så att ett företag tjänar mycket pengar gör att man kan stjäla deras produkter eftersom det inte drabbar någon fattig?
Att skiv och filmbranschen var sent ute och har agerat med huvudet under armen gör ju inte att man har rätt till det material som produceras. Att skivbolag i många fall är cyniska och utnyttjar artisterna och inte ger dem den del av kakan de förtjänar är också trist.
Varför ska just kultur vara gratis och varför ska kulturarbetare tycka det är kanon att alla tar deras arbete utan att betala för det?
Det är ju en definitionsfråga och jag håller inte riktigt med dig att det enbart är kopiering av en mjukvara.burner skrev:2150856Det som sker är ingen stöld utan kopiering av en mjukvara.
Det tycker jag också men kulturarbetarna mste ju kunna leva av sitt arbete.burner skrev:2150856Jag har inte skrivit att kultur bör vara gratis men min personliga åsikt är att kultur bör vara tillgänglig för så stor folkmängd som möjligt.
Som du ser ovan så anser jag att de stora skiv och fimlbolagen agerat med huvudet under armen, av många anledningar, men det gör dock inte musik till allmän egendom bara för att de som distribuerat den tidigare är dumma i huvudet.burner skrev:2150856Många av de som idag laddar hem piratkopierad mjukvara/media kan säkert
tänka sig att betala för den om den erbjuds till ett pris som Svensson har råd med, annars --snip ---att misslyckas innan den har startat.
Starta en POLL i OT-forumet och fråga hur många som kan tänka sig att beställa 1st film för 229kr.
Gustav O skrev:2150287Vilka fler företag bojkottar du eftersom de vill tjäna pengar?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |