Piratkopia av tändningslåset?

Fredchen

Radical Riders
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
r1 05...
Efter att ha tappat bort nycklarna till hojen :kocko och fått reda på att det skulle kosta ett par tusen att få ett nytt tändingslås till fick jag tag i en skrotnisse som sålde piratkopior från orginaltillverkarna. (Det är tydligen vanligt enligt honom). För 550:- har jag nu beställt ett sådant och ska hämta det imorgon. Frågan är: Är det något att ha? Själv har jag aldrig hört talas om något sånt här, men han lät väldigt övertygande. Skrotnissen sa att han trodde det var samma tillverkare som gjorde orginalen och att ända skillnaden var att det inte stod Honda på detta. Någon som använder något liknande som kan berätta hur de är? Är de likadana som orginalen?

Har aldrig hört talas om detta ??... Men det finns säkert en marknad för sånt... Grabbarna i Landskrona kanske är storkunder ???.... :D

PM:a gärna adressen till honom... Har ett gammalt "lekobjekt" utan nycklar.... :(

Folkezx9r skrev:
Har aldrig hört talas om detta ??... Men det finns säkert en marknad för sånt... Grabbarna i Landskrona kanske är storkunder ???.... :D

PM:a gärna adressen till honom... Har ett gammalt "lekobjekt" utan nycklar.... :(

Det är Mc Skroten i fjällkinge. har inte numret här men det är väll bara att kolla på gulasidorna. För 550:- är det värt att testa. :)

Fredchen skrev:
Det är Mc Skroten i fjällkinge. har inte numret här men det är väll bara att kolla på gulasidorna. För 550:- är det värt att testa. :)

Ahaaaa...Thuvessons mc-demontering ??...Har handlat av honom innan...Tack för tipset !

Folkezx9r skrev:
Ahaaaa...Thuvessons mc-demontering ??...Har handlat av honom innan...Tack för tipset !

Ja så heter det nog. Seriös kille eller? Han verkade bra över telefon. Bra service också.

Fredchen skrev:
Ja så heter det nog. Seriös kille eller? Han verkade bra över telefon. Bra service också.

Japp ! Köpte en ram av honom en gång o en massa andra motordelar till en cb750. Duktig kille som är enkel att ha att göra med....

Folkezx9r skrev:
Japp ! Köpte en ram av honom en gång o en massa andra motordelar till en cb750. Duktig kille som är enkel att ha att göra med....

Ahh det är bra. Litar på honom när han säger att det kommer att funka då.

köpte själv ett tändningslås för 450kr.. det funkade utmärkt.. inga problem med det inte.. sen att de inte står honda på nyckeln är ju också en sak.. vet inte vad som gäller ang FB om låser är godkänt eller inte men det borde de väl vara?. :confused:

philsson skrev:
köpte själv ett tändningslås för 450kr.. det funkade utmärkt.. inga problem med det inte.. sen att de inte står honda på nyckeln är ju också en sak.. vet inte vad som gäller ang FB om låser är godkänt eller inte men det borde de väl vara?. :confused:

Han sa till mig att det inte gjorde någon skillnad. Lås som lås.. haha pallar ju inte med att de ska höja premien för en sån sak :). Funkar styrlåset lika bra som orginalet?

Du kan nog vara helt lugn, har bytt tändningslås 2ggr som jag köpt pirat och de har hållit toppkvalitet och fungerat kanon. :tummenupp

Jo sånt finns till bilar med och de funkar.
Det är mao ingen fara så länge du får med alla nycklar osv.

Detta gäller då bilar utan startspärr förstås.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda