Piratebayrättegången

Tolken låter ju som om han gick en nybörjarkurs i engelska dagarna innan rättegången...

:confused:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=59808&lid=puff_1445019&lpos=extra_1

jupp.
Inkompetensen på tolken är skrämmande.
Man får ju lust att gå in o skalla tolken och ta över tolkningarna själv.
Sällan har jag hört så illa översatt och med så många felöversättningar och syftningsfel och halva översättningar och detta är i en rättegång.

"vet du vad eu direktivet om ehandel är."
"do you know what ecommerce means ?"

Jahopp... inte ett oväntat svek, men IPRED-lagen gick igenom idag.
Någon som kan tipsa om någon bra kryptering?

Mest störande är att jag inte hört en enda människa vilja ha igenom denna lag, förutom dom gigantiska mediabolagen, framförallt från andra sidan sundet, men ändåså röstar majoriteten av riksdagen igenom förslaget... är ju inte första gången politikerna går emot folket, men fy fan va frustrerande det är - speciellt när mer eller minre samtliga hade som vallöften att saker som FRA och IPRED skulle aldrig röstas igenom (man skulle inte laga en hel generation fildelare bla bla bla)

är nån bättre? några nackdelar?

TOR är än så länge rätt långsam men ju fler som ansluter sig desto bättre hastighet får man.
Oneswarm har jag inte testat än, det är på betastadiet men vad jag läst om det tror jag det har potential.

www.relakks.com verkar vara ett alternativ.

Det var något i stil med att dom inte lagrar ens ip-nummer och inte för några loggar, dessutom krypteras trafiken.

Enligt IPRED måste leverantören dela med sig av sina loggar osv. men leverantören är inte enligt lag skyldig att faktiskt logga någonting.

Fint kryphål :)

cartoonish.gif

Roger Wallis for President! :banana

Hahah, fy fan va bra han är Wallis :D

Last edited:
Vad är det han pysslar med?

Så inget av dessa "dölja program" klarar att dölja din identitet när du laddar ner torrents?

enbart kryptering skyddar dig inte, men om du samtidigt använder dig av en tjänst med VPN tunnel så är du säker (relakks och dold.se är VPN tjänster)

Först tyckte jag att det var knepigt att dom skulle utreda huruvida han var proffessor eller inte, men nu funderar jag på vad fan han inte kan hålla tyst för, svara på frågorna och sen är det bra med det.

Först tyckte jag att det var knepigt att dom skulle utreda huruvida han var proffessor eller inte, men nu funderar jag på vad fan han inte kan hålla tyst för, svara på frågorna och sen är det bra med det.

För att han är en jäkligt skön äldre herre :D
Han sa i pausen att de hade kommit blommor till honom.. :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra