Pirat vevstake Husaberg?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Letar förbryllt efter en billigare vevstake till min husaberg 501 då originalstaken inte är gratis. Har kikat igenom det jag lyckats hitta bland bland annat Carillo och Jofrab. Har ni fler tipps så är de ytterst välkomna. Måste ju gå att hitta något billigare innan man ger upp och köper original. :huvet
Ligger någon på en fräsh ny/begagnad så PMa mig.

Finns ingen billig piratvevstake till husaberg...iaf när jag sökte förut...
Möjligtvis det finns men isåfall är det dyra specialgrejor... http://www.enginehardware.se/ och dylikt...

Svårt att tro att du skulle kunna hitta en bättre begagnad då vevpartiet är svagaste punkten i husamotorn... :4skrika

Hoztic skrev:
2114955 Det borde väl finnas på nån skrot? Husor krockas väl eller vurpas sönder också? :va
Nej.
(Det som pajjar vid en vurpa är nästan alltid billigare att laga själv än självrisken på försäkringen).

Hoztic skrev:
2114955 Det borde väl finnas på nån skrot? Husor krockas väl eller vurpas sönder också? :va

Finns lika mycket husadelar på mc-skrotarna som glassförsäljare på nordpolen...=inga alls. Jag har ringt och sökt över internet flera gånger när jag behövt delar utan resultat. :(

Ebay, finns regelbundet diverse Husadelar till försäljning i Dyskland eller UK.

pontan666 skrev:
2115520 Finns lika mycket husadelar på mc-skrotarna som glassförsäljare på nordpolen...=inga alls. Jag har ringt och sökt över internet flera gånger när jag behövt delar utan resultat. :(

kiko skrev:
2115590 Ebay, finns regelbundet diverse Husadelar till försäljning i Dyskland eller UK.
Känner du till några spec bolag? :) Skickade precis iväg ett mail till daveclarkeracing.

philsson skrev:
2115700 Känner du till några spec bolag? :) Skickade precis iväg ett mail till daveclarkeracing.
Jag var hos Dave förra året, de är mycket trevliga de där engelsmännen, han sköter firman från en gård, riktigt kul ställe, man kunde hitta Husaberghojar precis överallt och det fanns mängder av dem. :)
Är ni England skulle jag vilja rekommendera ett studiebesök. :tummenupp

Last edited:
RookieSM skrev:
2115776 Jag var hos Dave förra året, de är mycket trevliga de där engelsmännen, han sköter firman från en gård, riktigt kul ställe, man kunde hitta Husaberghojar precis överallt och det fanns mängder av dem. :)
Är ni England skulle jag vilja rekommendera ett studiebesök. :tummenupp
Hittade en firma i staterna som säljer stakar, sägs vara billiga enligt vissa på forumet husaberg.org Försökt nå dem över telefon men kommer hela tiden till telefonsvararen. Kanske har de semester eller nåt därborta. :va Företaget det gäller är http://www.motoxotica.com/ Någon med erfarenhet?

philsson skrev:
2116188 Hittade en firma i staterna som säljer stakar, sägs vara billiga enligt vissa på forumet husaberg.org Försökt nå dem över telefon men kommer hela tiden till telefonsvararen. Kanske har de semester eller nåt därborta. :va Företaget det gäller är http://www.motoxotica.com/ Någon med erfarenhet?
Eller tidsskillnaden.. ;)

philsson skrev:
2116265 De ligger väl 5 timmar efter drygt va? De borde inte ha slutat redan.
Hehe nä, ville bara jävlas.
Vad säger Marin & Fritid då? De har väl köpt på sig en jävla massa delar.

RookieSM skrev:
2116271 Hehe nä, ville bara jävlas.
Vad säger Marin & Fritid då? De har väl köpt på sig en jävla massa delar.
Har inte kollat, men alla säljare i sverige lär ju ligga på en någorlunda samma prisnivå. Om de inte har pirat (vilket ingen annan här i sverige har) så lär de kosta ungefär samma som hos alla andra svenska handlare.

philsson skrev:
2116274 Har inte kollat, men alla säljare i sverige lär ju ligga på en någorlunda samma prisnivå. Om de inte har pirat (vilket ingen annan här i sverige har) så lär de kosta ungefär samma som hos alla andra svenska handlare.
Jag bara tänkte att de köpte väl upp hela Husabergs lager när de flyttade, eller nåt sånt, jag kan inte hela historien.

Hur dyr är en stake ungefär? Med tanke på allt besvär du verkar vara beredd på att gå igenom för att komma över en. :)

RookieSM skrev:
2116283 Jag bara tänkte att de köpte väl upp hela Husabergs lager när de flyttade, eller nåt sånt, jag kan inte hela historien.

Hur dyr är en stake ungefär? Med tanke på allt besvär du verkar vara beredd på att gå igenom för att komma över en. :)
Ett kitt med stake och vevlager går på 3600 + moms. Varav lagrerna kostar 490kr+moms så du kan räkna ut resten. ;)

philsson skrev:
2116293 Ett kitt med stake och vevlager går på 3600 + moms. Varav lagrerna kostar 490kr+moms så du kan räkna ut resten. ;)
Hehe, nu är jag med i matchen, förstår varför du vill hitta alternativ. :hihi

Motoxotica e jäxligt bra å deala med, rekommenderas även hårt av alla med "uddahojar" som Vertemati/Vor/Husaberg etc. på den andra sidan pölen :tummenupp

Räkna dock med att få tulla å momsa på ev. delar därifrån.

philsson skrev:
2116188 Hittade en firma i staterna som säljer stakar, sägs vara billiga enligt vissa på forumet husaberg.org Försökt nå dem över telefon men kommer hela tiden till telefonsvararen. Kanske har de semester eller nåt därborta. :va Företaget det gäller är http://www.motoxotica.com/ Någon med erfarenhet?

kiko skrev:
2116325 Motoxotica e jäxligt bra å deala med, rekommenderas även hårt av alla med "uddahojar" som Vertemati/Vor/Husaberg etc. på den andra sidan pölen :tummenupp

Räkna dock med att få tulla å momsa på ev. delar därifrån.
Men om de skickar det som garantiärende eller retur eller nåt? Vad ligger föresten tullavgifterna på? :confused:
Såg att de var störst i staterna gällande VOR. :tummenupp

philsson skrev:
2116293 Ett kitt med stake och vevlager går på 3600 + moms. Varav lagrerna kostar 490kr+moms så du kan räkna ut resten. ;)
3585:- inkl moms kostar komplett vevstakssats enligt Karlsröms prislista.

philsson skrev:
2116335 Såg att de var störst i staterna gällande VOR. :tummenupp
Dom behöver nog inte sälja så mycket för att vara det heller ;)

Busaberg skrev:
2116345 3585:- inkl moms kostar komplett vevstakssats enligt Karlsröms prislista.
Trodde det var ex moms. Aja.. fortfarande dyrt. Ligger nytt vevlager hemma dessutom. Får leta lite före, ingen panik. Annars får man handla originalgrejorna.
Busaberg skrev:
Dom behöver nog inte sälja så mycket för att vara det heller ;)
Det är ifs sant. :hihi

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...