Pipan som sprack eller en vanlig racerapport från B-racet

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
Då var det dags för en endagarstävling på Sviestadbanan i Linköping. Jag och Peter åkte ner kvällen innan, satte upp depåtält och lastade ut alla grejor. Vaknade dagen därpå av strålande solsken och värme. Resten av teamet kom på morgonen och vi fixade i ordning allt inför första kvalpasset.

Ut på första passet och allt kändes bra. Var lite svårt att få fria varv då men lyckades dunka till med 56.4 vilket var snabbaste i klassen.

Kvalpass nummer 2 var ganska likt det första och jag förbättrade mig lite i hettan, 56.2. Mycket vatten gick åt då det var riktigt varmt, 29.8 grader som mest på vår väderstation.

På eftermiddagen var det dags för racet.
Jag märkte direkt ut ur depån att hojen lät lite väl högt. Filip tittade efter och det saknades en fjäder till ena expansionskammaren. Vi fick inte dit nån ny fjäder så jag körde ut till line-upen ändå.
Kom iväg bra i starten, låg etta in i esset och försökte sen rycka lite. Lyckades med det och fick några sekunder ner till tvåan. På tredje varvet började hojen gå allt sämre och på fjärde varvet orkade den inte varva över 10000rpm på långa rakan. Bestämde mig för att gå i depå då det var 12 varv kvar. Ledde hela vägen in i depån i alla fall :)

Nu ska vi försöka lösa ut en A- och EM-licens för att köra på Karlskoga i slutet av juli.

Mvh
Berra

Attans osis, men som du sa igår, du kraschade ju inte iallafall.
Hade dock varit kuligt om du fått vara med och slåss om segern. Bättre tur på Karlskoga. :tummenupp

Egobilder tagna av Peter Jägevall

3.jpg

4.jpg

5.jpg

2.jpg

1.jpg

7.jpg

11.jpg

6.jpg

9.jpg

12.jpg

8.jpg

10.jpg

Synd att det inte funkade som det skulle.

Berra skrev:
Nu ska vi försöka lösa ut en A- och EM-licens för att köra på Karlskoga i slutet av juli.
Jag sa till AKO i bilen att du skulle vinna racet och sedan ta ut A-licens för att köra EM:et. :)

Du hade rejset som i en liten ask, synd att materialet inte höll. Lycka till med EM!

Himla synd Berra!!!!

Men kul att du var snabb så länge det varade:-)

/E

Synd att hojen pajade för dig. Nu tjänade jag ju en placering på det, men det hade varit roligare om du hade varit med.
A-licens låter vettigt med tanke på hur snabb du är. Åker man 54-or med en 250 på Sviestad så...

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back