Pinsamt

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
måste bara få veta hur f..n man burnar med en ktm 640 sm?kan slanga o stoppies börjar oxå funka,men när jag ger fullt o lutar mig över styret o släpper konan o förväntar mig ett spinnande hjul,så får jag veckans grepp o håller på att slå runt.har ju sett massor av filmer där alla burnar runt i härliga donuts,vill oxå,hjälp.

Skönt med fäste (dåligt pulver? :D ). Prova med matolja nästa gång o några polare som lyfter skärmen :D :D

Lyft häcken lite från sadeln och luta dig fram, håll i frambromsen och släpp kopplingen så funkar det :-)

Sen kan du sätta dig igen och börja släppa bromsen lite så du rullar framåt. INTE i regn dock för det testade jag igår och for omkull för framhjulet låste sig. Men du kanske har bättre koll iofs :D

Du kanske skulle börja med stillastående burnout?
Stå med fötterna i backen, bromsa fram, gasa, släpp kopplingen, det behöver inte ske snabbt och ryckigt.
Du kan ju krama lite med knäna runt hojen och ev. sätta benen framför fotpinnarna. Tryck ner framgaffeln lite.
Då MÅSTE du få bakhjulet att spinna.
Sen kan du ju bara lätta lite på frambromsen och sätta upp fötterna och börja rita.
Busenkelt.

he he

Basse skrev:
Lyft häcken lite från sadeln och luta dig fram, håll i frambromsen och släpp kopplingen så funkar det :-)

Sen kan du sätta dig igen och börja släppa bromsen lite så du rullar framåt. INTE i regn dock för det testade jag igår och for omkull för framhjulet låste sig. Men du kanske har bättre koll iofs :D
precis så jag gör,men det greppar iväg ändå.

icke

jesseboy skrev:
Du kanske skulle börja med stillastående burnout?
Stå med fötterna i backen, bromsa fram, gasa, släpp kopplingen, det behöver inte ske snabbt och ryckigt.
Du kan ju krama lite med knäna runt hojen och ev. sätta benen framför fotpinnarna. Tryck ner framgaffeln lite.
Då MÅSTE du få bakhjulet att spinna.
Sen kan du ju bara lätta lite på frambromsen och sätta upp fötterna och börja rita.
Busenkelt.
har provat det oxå,höll på att krossa hälsenorna*he he*har haft massor med hojar förut o varit lite av en lokal burnoutkung där jag bodde så det känns vidrigt snett att inte kunna rita ringar

Re: he he

ktmjacke skrev:
precis så jag gör,men det greppar iväg ändå.

Fråga: Vad har du för superdäck på egentligen?

Stå bredvid hojen annars och häng dig på styret med bromsen inne, sen när det spinner slänger du dig på hojen som Clint Eastwood och bränner burnandes iväg! :D

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back