Pinsamt

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mona Sahlin lät staten ligga ute med pengarna för en toblerone och medieuppbådet lät inte vänta på sig. Historier som dessa fullkomligt bleknar i jämförelse med de uppgifter som redan framkommit om våra nya ministrar. Vi har en kulturminister som blåst radiotjänst på över 20 papp sedan 1990. Två av de nya ministrarna erkänner att de har haft barnflickor utan att betala arbetsgivaravgifter. Pinsamt.

Det enda pinsamma är att media tycker det är värt att uppmärksamma, men det var det du menade antar jag?
De är folk och inget av det som har inträffat påverkar min syn på dem, tvärtom. Om de vore helt klanderfria som en viss sosse påstod sig vara så skulle jag dra öronen åt mig.
För övrigt så var det bra att jag hörde nyheten om radiotjänst, det gjorde att jag kom ihåg att ringa in och säga upp min licens. Och de hade mage att fråga pga vilka skäl! De ska ju de fullständigt skita i anser jag.

mb skrev:
2530018 Mona Sahlin lät staten ligga ute med pengarna för en toblerone och medieuppbådet lät inte vänta på sig. Historier som dessa fullkomligt bleknar i jämförelse med de uppgifter som redan framkommit om våra nya ministrar. Vi har en kulturminister som blåst radiotjänst på över 20 papp sedan 1990. Två av de nya ministrarna erkänner att de har haft barnflickor utan att betala arbetsgivaravgifter. Pinsamt.
Pinsamt är det först när man förespråkar ett inrutat samhälle och sedan inte lever efter sina principer. Dessa ministrar tillhör garanterat inte det släktet, det gör dock Sahlin.

Dee_cati skrev:
2530056 Det enda pinsamma är att media tycker det är värt att uppmärksamma, men det var det du menade antar jag?

Kort jämförelse:

Mona köpte en toblerone med regeringskortet och fick lämna sin post.

Den nya kulturministern som alltså ska påverka bl.a. SVT har skitit i att pröjsa licens i 16 år...

Tycker du att det är tramsigt av media? Eller du tyckte kanske Sahlin-jakten var obefogad den med?

Dee_cati skrev:
2530056 Det enda pinsamma är att media tycker det är värt att uppmärksamma, men det var det du menade antar jag?
De är folk och inget av det som har inträffat påverkar min syn på dem, tvärtom. Om de vore helt klanderfria som en viss sosse påstod sig vara så skulle jag dra öronen åt mig.
För övrigt så var det bra att jag hörde nyheten om radiotjänst, det gjorde att jag kom ihåg att ringa in och säga upp min licens. Och de hade mage att fråga pga vilka skäl! De ska ju de fullständigt skita i anser jag.
Hoppas att du skojar. Arbetet som rör public service är ett av de allra viktigaste åtagandena i egenskap av kulturminister. Hon måste bort.

HanneZ skrev:
2530060 Pinsamt är det först när man förespråkar ett inrutat samhälle och sedan inte lever efter sina principer. Dessa ministrar tillhör garanterat inte det släktet, det gör dock Sahlin.

Så man kan skita i att följa de lagar och betala de avgifter man inte sympatisera med?!

fan vad gött.. :tummenupp
- Fastighetsskatt, bye bye...!!!!
- No more trängselavgift!
...m.m.

korvgubbe skrev:
2530067 Så man kan skita i att följa de lagar och betala de avgifter man inte sympatisera med?!

fan vad gött.. :tummenupp
- Fastighetsskatt, bye bye...!!!!
- No more trängselavgift!
...m.m.
Jo, men för dom avgifterna får du ju någonting. Jag ska betala tv-licensen även fast jag inte tittar på 1:an. Fräääääääääääänt, en ny tv-licens-tråd :banana

korvgubbe skrev:
2530064 Kort jämförelse:

Mona köpte en toblerone med regeringskortet och fick lämna sin post.

Den nya kulturministern som alltså ska påverka bl.a. SVT har skitit i att pröjsa licens i 16 år...

Tycker du att det är tramsigt av media? Eller du tyckte kanske Sahlin-jakten var obefogad den med?

Ehh, ja!? Varför jaga någon pga en sådan skitsak? Ingen är ofelaktig och är den det så är det ingen person jag vill ha riksdagen.

mb skrev:
2530066 Hoppas att du skojar. Arbetet som rör public service är ett av de allra viktigaste åtagandena i egenskap av kulturminister. Hon måste bort.

Inte en chans säger jag, stanna! Kan man välja in en kristen person i riksdagen så kan man gott ta in en som har gett fan i att betala tv-licens, något som hon dessutom säger sig vilja betala nu vilket iofs kvittar.
Varför ska alla jävlar alltid klaga så fort de hittar en skitgrej? Jag hade förstått ert resonemang om det handlade om en rejäl blåsning av staten men när människan gör precis det alla andra människor i landet gör så visar det ju bara att hon passar perfekt som folkvald politiker. Nu är hon inte folkvald men ni fattar ändå vart jag vill komma.

Last edited:
Alla normalt funtade människor förstår ju självklart att kulturministern, med det yttersta ansvaret för SVT, inte kan skita i att betala licens i 16 år.

Oavsett vad man själv tycker om TV-licensen så kan ju inte det vara svårt att inse, eller?

Jag tror hon avgår, Reinfeldt har ingen nytta av ministrar som direkt skapar turbulens och tar fokus.

Dee_cati skrev:
2530081 Nu är hon inte folkvald men ni fattar ändå vart jag vill komma.
Herregud, är hon inte folkvald? Har vi haft revolution medans jag sov, sitter en militärjunta vid makten? :va

Last edited:
sgtpepper skrev:
2530105 Alla normalt funtade människor förstår ju självklart att kulturministern, med det yttersta ansvaret för SVT, inte kan skita i att betala licens i 16 år.

Oavsett vad man själv tycker om TV-licensen så kan ju inte det vara svårt att inse, eller?

Jag tror hon avgår, Reinfeldt har ingen nytta av ministrar som direkt skapar turbulens och tar fokus.

Jag är fullständigt funtad (till och med överfuntad) och ser inga problem i det hela. Har jag missat något i det hela där hon tidigare INTE var kulturminister? Om det nu ska vara så jävla kristet beteende i Sverige så ska man väl kunna förlåta? Det ska ju daltas med allt annat så jag förstår inte varför det ska huggas just nu. Jag känner av den vanliga svenska attityden i det hela; Får inte jag så får inte hon...

sgtpepper skrev:
Herregud, är hon inte folkvald? Har vi haft revolution medans jag sov, sitter en militärjunta vid makten? :va

Var det inte Reinfeld som valde in henne till kulturminister?

Last edited:
Det finns ju fler sossar än Mona Sahlin som lyckats skämma ut sig under de senaste tolv åren (och det är ju inte bara på grund av en Toblerone mona Sahlin har varit i blåsväder). Nu är mediadrevet ute efter aliansen och gör allt för att gräva upp all skit de kan hitta. Med andra ord så får de borgerliga igen tolv års mediauppmärksamhet redan från början.

mb skrev:
2530018 Mona Sahlin lät staten ligga ute med pengarna för en toblerone och medieuppbådet lät inte vänta på sig. Historier som dessa fullkomligt bleknar i jämförelse med de uppgifter som redan framkommit om våra nya ministrar. Vi har en kulturminister som blåst radiotjänst på över 20 papp sedan 1990. Två av de nya ministrarna erkänner att de har haft barnflickor utan att betala arbetsgivaravgifter. Pinsamt.
Nu får hon väl arbeta för en slopning av tv-licensavgiften :)

Att någon anlitade svart arbetskraft i början på 90-talet (väl?) borde inte vara helt aktuellt för dennes yrkesutövning över ett decenium senare?

Hur länge måste man ha varit helt klanderfri för att vara politiker? Visst om det hade varit grova brott som leder till fängelsestraff vore det inte så lyckat. Men grejer som lite toblerone, svart arbetskraft en fortkörning osv det är väl bara att betala sina böter och gå vidare i sitt arbete.

Ja, vi skall ställa större krav på våra politiker men kraven kan inte vara omänskliga då får vi inte heller mänskliga politiker.

Inte för att jag påstår att det dom gjorde var rätt, absolut inte, men skall det kosta dom deras jobb? Nej. Och nej, jag tyckte inte att hysterin kring Monas tobleronehistoria stod i paritet till "brottet" heller.

SSB skrev:
Ja, vi skall ställa större krav på våra politiker men kraven kan inte vara omänskliga då får vi inte heller mänskliga politiker.

Just det jag menar och jag tycker det känns självklart :va

SSB skrev:
2530130
Att någon anlitade svart arbetskraft i början på 90-talet (väl?) borde inte vara helt aktuellt för dennes yrkesutövning över ett decenium senare?

När det gäller barnflickor som jobbade svart kan jag inte bry mig mindre. Det enda som stör mig där är när hon börjar snyfta om att hon inte hade råd trots att hon och hennes gubbe drog in ca 130.000:- PER MÅNAD!!

korvgubbe skrev:
2530141 När det gäller barnflickor som jobbade svart kan jag inte bry mig mindre. Det enda som stör mig där är när hon börjar snyfta om att hon inte hade råd trots att hon och hennes gubbe drog in ca 130.000:- PER MÅNAD!!

Vart har du de uppgifterna? Bara för att de deklarerade för 17 miljoner under 90-talet så innebär det inte att det tjänade detta i lön per månad. Men skitsamma, den svenska avundsjukan är obehaglig ändå :)

Dee_cati skrev:
2530081Kan man välja in en kristen person i riksdagen så kan man gott ta in en som har gett fan i att betala tv-licens
Detta var en fantastiskt galen jämförelse. Politiker ska representera folket och en ansenlig del av svenska folket är troende. Säga vad man vill om det, men så fungerar det i en demokrati. Att banna troende i riksdagen låter som rena fascismen.

Däremot kan man inte som politiker företräda verksamheter, vars grundvalar man kullkastar privat. Det går bara inte.

Dee_cati skrev:
2530157 Vart har du de uppgifterna? Bara för att de deklarerade för 17 miljoner under 90-talet så innebär det inte att det tjänade detta i lön per månad. Men skitsamma, den svenska avundsjukan är obehaglig ändå :)
"Borelius drev egna företag och tjänade mellan åren 1991-1999 sammanlagt 3,8 miljoner kronor.
Dessutom tjänade maken Greger Larsson under tiden som familjen hade svart anlitade barnflickor mellan 1 och 1,8 miljoner kronor per år. "

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=579323&previousRenderType=1

Dee_cati skrev:
2530157 Vart har du de uppgifterna? Bara för att de deklarerade för 17 miljoner under 90-talet så innebär det inte att det tjänade detta i lön per månad. Men skitsamma, den svenska avundsjukan är obehaglig ändå :)
Obehagligt är att höginkomsttagande politiker inte kan göra rätt för sig.

Kan du förklara för mig vad "den svenska avundsjukan" är för något?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show