Pinsamt, pinsamt...

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
.::**::.
Ja, jag har inte så mycket att göra så jag skriver väll om det som hände mig för ungefär 50 minuter sedan...


Jag hade just kört ut ur stan och och så bara dog hojen vid veckefjärdens golfbana, en av stadens golfbanor, helt utan förvarning. Jag har ju haft laddnings problem så jag trodde att det var därför den dog, att den hade slut på ström helt enkelt. Det var faktiskt därför jag var ute och körde också för att jag hade sett att den hade ovanligt låg spänning. I alla fall så stod jag där men belysningen fungerade ju så då kom jag att tänka på soppan! :eek:
Åhhh, nej! Soppan hade tagit slut, pinsamt.. pinsamt..
Men jag hann inte kliva av hojen förän två motorcyklar, en ninja och en R1(osäker på R1:an) körde förbi i motsatt rikting och stannade, vände och körde fram till mig och hälsade. Jag sa som det var och de frågade om jag hade något att ta bensin i men icke. Så han med ninjan gav mig lift i till stan, så nu hade jag 6 st mackar berdvid varandra. Det gällde bara att få tag på något att ta soppan i nu. Jag började gå till en kompis, men efter 1-2 km blev jag less och frågade en som precis lämnade en bil och han hade någon flaska och han gick tillbaka till bilen och gav mig en flaska och påpekade att det var orutinerat, och ja de är det ju absolut men men försent nu...började gå tillbaka....
Tankade flaska och började min färd till MC men precis utanför stan när jag gick där så stannade en motorcykel framför mig, en cbr, och fäldde ner passagerar pinnarna och när jag kom fram till han frågade han mig om jag vill ha lift...

Jag kom tillbaka till hojen tankade och for hem en upplevelse rikare...


Ett stort tack till motorcyklisterna och till han som gav mig flaskan! :tummenupp :squid
 

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Ort
...
Hoj
...
Tänk att motorcyklister kan vara så trevliga mot varandra. Men bilister... dom e otrevliga mot alla. Motorcyklister är helt enkelt bättre människor :cool:
 

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhankmo, Finland
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Ja tack jag vet nog det trevliga ljudet:

BRRRRRRRRR BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ och man glider in till vägrenen :crash
 

cool2000

hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Lund/Lilla Harrie
Hoj
Önskar mig något nytt...
Ett litet tips när man står på macken med hojen 100+ m iväg är att kolla papperskorgarna efternågon lämplig behållare... :rolleyes: Har också lite erfarenhet.... :p
 

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhankmo, Finland
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
cool2000 skrev:
Ett litet tips när man står på macken med hojen 100+ m iväg är att kolla papperskorgarna efternågon lämplig behållare... :rolleyes: Har också lite erfarenhet.... :p

ja där brukar det alltid finnas! har själv varit på prao på en mack o då kastade jag enormt måånga flaskor :hej
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Jag var själv ute igår med Ikon och Rodentboy......jag visste att hojen gick på övertid vad det gäller soppa, men vafan jag ska ju bara till macken!!!

Började märka att den dog i höger svängar, men kom tillbaka i vänster!

Rätt som det var dog allt!!!! En blixtsnabb Ikon läste läget och for fram till mig; -"Tolka!" skrek han.

Så fick man tolka sista biten till macken......... tacksam Ikon :bow

Du är en hjälte!!!!!!! :bow :bow :bow :tummenupp
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top