Pinsamt. Men vad heter verktyget som funkar här?

Nja, den inre ringen är en gängad historia som går in i motorblocket. Typ 17-20 mm i diameter.

Med risk för att det blir ännu mer pinsamt, vet ej vad det heter på svenska men på engelska kallas det:
ENGINE SOCKET SERVICE TOOL eller ENGINE SOCKET REMOVAL TOOL.
Ska du köpa så kan du kolla på engelska ebay,finns en som säljer sådana för ca 10-20 pund
om jag minns rätt.
Har själv köpt och kan rekomendera grejerna.

Såg en bild här på sh för nån dag sen.

Kommer inte ihåg i vilken tråd men han hade iaf tagit en vanlig hylsa och vinkelslipen och löst de på så sätt.

Bara skurit ur ett kors i toppen på hylsan och fått det och passa.

Tack. Hittade GSXR 600 750 SRAD ENGINE SOCKET TOOL SUZUKI MOTOR LOCK NUT 32sa på Ebay.

http://www.ebay.co.uk/itm/GSXR-600-...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item461339d618

Nu ska jag bara se om någon har ngt liknade i Skåne till utlåning/uthyrning medan jag väntar på leverans från England.

Det tråkiga är att frakten kostar lika mycket som grejerna,men totalt är det antagligen några hundra procent billigare än vad Suzuki(KGK) vill ha ändå!!
Lycka till med skruvandet!

Det tråkiga är att frakten kostar lika mycket som grejerna,men totalt är det antagligen några hundra procent billigare än vad Suzuki(KGK) vill ha ändå!!
Har tidigare köpt ett antal superspecialverktyg (allt försvann vid en bilstöld..) och visst är det skönt att ha ett riktigt verktyg som man vet inte förstör mer än det hjälper.
Men, ibland kan man göra en hel del själv. Allt är inte så komplicerat, men är det grejer för detaljer som förväntas sitta hårt, då köper jag bra/riktiga grejer..
(en av de mer kul var en spec nyckel för bensinkran, många hundra för original, 40 spänn hemtiillverkat och lika bra..)
Städa upp efter misslyckanden och förstörda muttrar/skruvar? Nej tack, inte nu längre det är t o m min tid för dyrbar för.....

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!