Pinsam Fråga

YZF600R R=Rules

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
"Ystad"
Hoj
Yamaha YZF600R ThunderCat
En av de mest pinsamma frågor jag tvingats ställa men det är ett måste nu..
:rolleyes:

Hur burnar man med en motorcykel??
Framförallt... Hur burnar man med fart??

Jag vet att jag förtjänar en :fatta!
Men men.. Tackar för all hjälp :confused:
 
YZF600R R=Rules skrev:
En av de mest pinsamma frågor jag tvingats ställa men det är ett måste nu..
:rolleyes:

Hur burnar man med en motorcykel??
Framförallt... Hur burnar man med fart??

Jag vet att jag förtjänar en :fatta!
Men men.. Tackar för all hjälp :confused:

1:an i, fingerpulla koppling och gas samt håll in frambroms.
 
se till att framhjulet inte rör på sig medan du får bakhjulet att röra sig.

Alltså, håll in frambromsen, luta dig frammåt för att få fikt på framhjulet. stå gärna på bra asfalt. ha varmt framdäck om du har ett backelitdäck fram (de kommer bara kasa frammåt om de är "kalla). Sen dra in koppling, lägg i ettan, varva upp (5 tusen varv på din 600a), släpp ut kopplingen halvsnabbt medan du ger gas samtidigt så du inte förlorar varven. Men inte varvspärrsvarvning....

just do it
 
Om du är hyffsat kung på det engelska språket så kan du kolla in den här länken...

http://www.yzfr6.net/phuzzy_guides.php?guide=burnout

Good luck!




YZF600R R=Rules skrev:
En av de mest pinsamma frågor jag tvingats ställa men det är ett måste nu..
:rolleyes:

Hur burnar man med en motorcykel??
Framförallt... Hur burnar man med fart??

Jag vet att jag förtjänar en :fatta!
Men men.. Tackar för all hjälp :confused:
 
YZF600R R=Rules skrev:
En av de mest pinsamma frågor jag tvingats ställa men det är ett måste nu..
:rolleyes:

Hur burnar man med en motorcykel??
Framförallt... Hur burnar man med fart??

Jag vet att jag förtjänar en :fatta!
Men men.. Tackar för all hjälp :confused:

Inga frågor e dumma. Frågar man inte, får man inte veta!

1. Håll in kopplingen
2. Ge handbroms (lagom, så du inte stannar om du inte redan står still)
3. vrid på rulen (flytta viktpunkten över framhjulet)
4. Släpp ut koppling (tills du känner att det börjar dra)
5. Lek med koppling/gas (få spinn på hjulet. kan underlätta om det e lite blött innan)
6. Gasa (gasa/växla /gasa)
 
Tack!!

Kan tyvärr inte träna förrän nästa år nu :(
Min koplling har gått sönder o det är ändå liiite kallt nu..

Men tack så länge.. Ska försöka komma ihåg det...
 
man kan även hoppa till en gång när du står upp, för att få absolut ingen vikt från dig själv på bakhjulet, samtidigt som du släpper kopplingen och allt som de andra har skrivit!
lycka till!
 
När jag var 16 och hade en Yamaha RD125LC :yoparty skulle jag imponera på en polare genom att burna på hans uppfart. Jag satte ner fötterna framför fotpinnarna och drog på, när jag släppte kopplingen hoppade framhjulet till en liten bit, jag fångade upp hojen med fotpinnarna och drog in kopplingen så att den kom tillbaka med tanken rätt i pungen! :gnissla :död :näsblod

Jag fick ligga på hans föräldrars soffa (de var inte hemma) i fosterställning i en timme hållandes paketet kvidande av smärta och oro för framtida parningsmöjligheter (pajat allt innan man fått chansen så att säga). Polaren stack ut med min hoj, utan körkort, och körde som ett svin tills han fick punktering bak. Jag hörde honom passera flera gånger men kunde inte ställa mig upp.

Så ta det lugnt med coola stunts. :mattias
 
Ninjaboy skrev:
Jag fick ligga på hans föräldrars soffa (de var inte hemma) i fosterställning i en timme hållandes paketet kvidande av smärta och oro för framtida parningsmöjligheter (pajat allt innan man fått chansen så att säga).
:rofl

Innan jag hade burnat själv första gången undrade jag varför alla nötter varvade så in i h-vete. Efter en 3-4 motorstopp förstod jag varför.

Att burna med fart gör du sedan genom att sakta, sakta släppa bromsen stegvis.
 
övning övning övning

Efter ett antal fegningar med att släppa ut kopplingen så jag fick motorstopp så fick jag höra : "Dumpa kopplingen, sluta fega" (vilket då innebar att jag skulle dumpa den där jag fegade inte direkt från starten)
Varvade upp runt 6000rpm och dumpade kopplingen resulterade i kast med liten Annchua på zxr400

Släpp upp kopplingen lagom snabbt och stå inte och slira på den när röken väl börjar synas. Lycka till!

/AC
 
Plockar upp en halvgammal tråd och berättar om min pinsamhet. Jag är en ganska kass stuntare men vill lära mig hela tiden, så jag frågade en kompis hur jag skulle göra stillastående burnies.

Dagen kom och jag var i ett industiområde för att en kompis skulle få övningsköra med min XT 600. När han var färdig tog jag och ställde mig på vänster sida, bredvid hojen, tryckte in kopplingen, växlade och tryckte in handbromsen max. Långsamt släppte jag kopplingen samtidigt som jag lät hojen luta sig mot mig.

Strax fick bakdäcket mer grepp än den sketna bromsskivan uppskattade och jag tappade hojen, som av sig själv körde rakt in en fälgen på polarens Dodge RAM.

Som jag skämdes men till nästa gång ska jag ha en fetare skiva. :)
 
Gren skrev:
Plockar upp en halvgammal tråd och berättar om min pinsamhet. Jag är en ganska kass stuntare men vill lära mig hela tiden, så jag frågade en kompis hur jag skulle göra stillastående burnies.

Dagen kom och jag var i ett industiområde för att en kompis skulle få övningsköra med min XT 600. När han var färdig tog jag och ställde mig på vänster sida, bredvid hojen, tryckte in kopplingen, växlade och tryckte in handbromsen max. Långsamt släppte jag kopplingen samtidigt som jag lät hojen luta sig mot mig.

Strax fick bakdäcket mer grepp än den sketna bromsskivan uppskattade och jag tappade hojen, som av sig själv körde rakt in en fälgen på polarens Dodge RAM.

Som jag skämdes men till nästa gång ska jag ha en fetare skiva. :)


Du menar väl att framdäcket började kasa? :va :7peta

kan ju dra en hetare variant, börna stillastående, få grepp på bakhjulet så fanskapet drar iväg på bakan hänga i styret o få gashäng o göra en piruett hängandes efter...

har absolut inte hänt mig under den ack så roliga moppetiden, nej nej, nej nej :3freak
 
När vi ändå håller på... Hur får jag upp Ninja 7:an på bakhjulet? Jag får ju upp den en bit. Men sen då. Är ju så jäkla dyrt med försäkringen så man vågar ju inte chansa :/
 
Ninjaboy skrev:
När jag var 16 och hade en Yamaha RD125LC :yoparty skulle jag imponera på en polare genom att burna på hans uppfart. Jag satte ner fötterna framför fotpinnarna och drog på, när jag släppte kopplingen hoppade framhjulet till en liten bit, jag fångade upp hojen med fotpinnarna och drog in kopplingen så att den kom tillbaka med tanken rätt i pungen! :gnissla :död :näsblod

Jag fick ligga på hans föräldrars soffa (de var inte hemma) i fosterställning i en timme hållandes paketet kvidande av smärta och oro för framtida parningsmöjligheter (pajat allt innan man fått chansen så att säga). Polaren stack ut med min hoj, utan körkort, och körde som ett svin tills han fick punktering bak. Jag hörde honom passera flera gånger men kunde inte ställa mig upp.

Så ta det lugnt med coola stunts. :mattias

Du kan få dom mest ofarliga trick att verka livsfarliga....
 
Pinsamt!

RoLLER skrev:
PINSAMT är man som jag burnar sönder ett pirellidäckk med stålcord och lindar in hela jävla bakkärran i het stålwire och piskar sönder både hugger och nummerplåt med skiten. DET är pinsamt!!! :kocko
 
våga

Cerchak skrev:
När vi ändå håller på... Hur får jag upp Ninja 7:an på bakhjulet? Jag får ju upp den en bit. Men sen då. Är ju så jäkla dyrt med försäkringen så man vågar ju inte chansa :/

våga rycka och när du tror att du skall slå över har du långt kvar.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top