Pinnacle Studio tips tråden

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Grunden till tråden är så klart att det finns för lite roliga klipp på hojåkning på youtube och liknande. Här hjälper vi varandra att bli bättre på klippning. Jag börjar med en fråga.

Titel som rör sig i bilden? Jag vill få en titel att följa med en hoj som åker förbi. Det heter väl keypoint? Jag hittar det inte i programmet. Det finns ju en massa förprogrammerat men inget som detta va? Jag vill alltså lägga texten på x och y vid bild 1 och senare vid typ bild 57 lägga den vid a och b och få programmet själv att flytta den under uppspelningens gång.

Går det att göra?

Har filmat lite i .mov-format och ville redigera lite i Pinnacle Studio men filerna dyker inte upp där. Måste jag installera QuickTime eller nåt? Hatar QT, spelar upp alla format i VLC men det hjälper ju inte Pinnacle...

Har filmat lite i .mov-format och ville redigera lite i Pinnacle Studio men filerna dyker inte upp där. Måste jag installera QuickTime eller nåt? Hatar QT, spelar upp alla format i VLC men det hjälper ju inte Pinnacle...

*.mov är djävulens påhitt:mad:
Gör en sökning här på forumet,det finns en tråd med tips om bra program m,m

Tack. Googlade lite innan och hittade ett schysst program att konvertera .mov-filerna till något användbart. Så efter att ha lekt någon timme i Pinnacle Studio så är min uppfattning att det känns som Windows Movie Maker Advanced eller nåt.

Tack. Googlade lite innan och hittade ett schysst program att konvertera .mov-filerna till något användbart. Så efter att ha lekt någon timme i Pinnacle Studio så är min uppfattning att det känns som Windows Movie Maker Advanced eller nåt.

Premier är ju ultrabäst, förutom skiten att mp4 inte funkar :mad:

Har Pinnacle blivit stabilare? Gjorde en DVD i det för en bunt år sen, och då fick man spara oavbrutet då programmet gick i backen var femte minut.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti