Pimp my wall! (motiv på fondvägg)

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
hallå!

Nu är jag i jobbar tagen. Hade tänkt att göra om en vägg här hemma till en fondvägg (med två färger).

Tapeten som redan är uppe går i ljusgrått o grått. Hade först tänkt mig att måla en världskarta som motiv på fondväggen, men kanske finns det fräckare saker att sätta dit.

Har du kanske sett nåt riktigt coolt eller vet var man kan bli inspirerad och hitta häftiga motiv!?

Här är en bild från paint som visar lite snabbt hur jag hade tänkt mig det. Kan nån av er ge mig ett roligare förslag så är jag inte sen att ändra mig. Har möjlighet att låna grannens projektor som jag kan koppla till datorn, som man sen kan måla efter, finns det bättre förslag?!

Pimp my wall!

PS: det kommer att stå en soffa precis vid väggen så det är ingen ide att ha nåt motiv dom lägsta 80 centimetrarna.

Bifogat

• vägg.JPG
    vägg.JPG
    13 KB · Visningar: 124
Last edited:
Hur stor är väggen?

Jag letar f.ö också efter något ballt motiv. Fundera på en svart vit mustang boss 1 men hitta ingen ball bid :(

Jag hade en länk till en skitbra sida som säljer väggmotiv på rulle. Tex en stor skog på ca 4m längd och ca 2,5m hög, ca 1000:- och uppåt. Lite 80-tal över det hela men det fanns en del jävligt snygga och jag planerar att kasta upp en sån på ena kortväggen i mitt vardagsrum.

Just ja, jag har inte kvar länken på min bärbara och min stationära mår inge vidare just nu :(

jag var väldigt inne på att skaffa en fondvägg... ända tills jag såg denna bilden:

Bifogat

• Tavla.jpg
    Tavla.jpg
    106.8 KB · Visningar: 287
Last edited:
denna e ju alltid grym :tummenupp

Bifogat

• badasskickergirlliten.jpg
    badasskickergirlliten.jpg
    22.5 KB · Visningar: 201
själv ska jag framkalla en jävla massa bilder och fylla en vägg med... räknade med ett pris på 1000kr =15m2:va ett foto är 15*10 cm 0.15*0.10m=0,015m2
0,015m2*1000 = 15m2

dock håller onoff på att byta fotolevrantör så man får vänta på det...

själv ska jag framkalla en jävla massa bilder och fylla en vägg med... räknade med ett pris på 1000kr =15m2:va ett foto är 15*10 cm 0.15*0.10m=0,015m2
0,015m2*1000 = 15m2

dock håller onoff på att byta fotolevrantör så man får vänta på det...

varför just onoff?
jag har själv använt mig utav www.framkalla.com
för 15x10 bilder tar dom 2,95 kr styck, och så frakt på 35 kr... och jag är TOPPENNÖJD med mina bilder, alltid fått dom dagen efter dessutom (samt ett SMS när dom påbörjar framkallningen):tummenupp :tummenupp :tummenupp

jag och en polare målade om hos honom förra veckan och då fixade vi denna på en vägg...blev riktigt bra tycker jag (den var inte riktigt klar på den här bilden):hoppa

Bifogat

• P2230069M.JPG
    P2230069M.JPG
    55.2 KB · Visningar: 117
Tack för en massa bra förslag. Jag var kanske lite otydlig med att jag vill att det ska vara max två färger. den röda bakgrunden o sen ett grått motiv. Jag är inte så skillad i näven så konturerna ska målas efter en projektor o sen får det fyllas i med pensel.

Hoppas ni förstår lite bättre nu av mitt svamlande.

Målar Marky

Rita,tejpa över strecket,skär igenom tejpen efter strecket.

Är du riktigt smart så målar du botten färgen först dvs det du skall göra mönstret på.

Rita,tejpa,skär och måla alla kanter som du skall måla emot/över en gång till med bottenfärgen vips så får du knivskarpa kanter.

Elgiganten tar 0,79 kronor per bild, jag framkallade 147 bilder där förra veckan och fick betala 116 kronor.

Nog om det, bra tråd, mycket goda idéer till mig och min sambo! Tack!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman