Pilot road 3

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
hej har lagt på pilot road 3 xjr 1300 1200 mil nu låter det
som lager ljud typ i 80 är det det nya mönstret på
fram däcket ? inget ljud innan ni som har samma däck
är det så för er också ? .man börjar ju undra när det
låter .mvh lasse
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det är väl rätt lätt att kolla genom att lyfta upp hojen och känna efter att lager och liknande är okej.

Det kan ju blivit något fel vid monteringen.
 

svrajder

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2009
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
SV'n såld. Triumph Sprint ST 1050
La på PR3 fram igår. Lent som silke. Hojen känns som ny.
Hade du själv av och på framhjulet eller gjorde däckfirma det?
 

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Dom ska ju ha så jääkla bra grepp.. det kanske är sugkopparna som slår i asfalten som du hör? :tummenupp
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Hör inget konstigt från mitt PR3 heller, nog blivit nåt knas vid montering, ligger bromsklossar och hjuldistanserna korrekt t.ex?
 

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
hej däcken är monterade av firma. Det låter mest mellan
60-70 - det roliga när jag kör på vita linjer typ övergångsställe blir det tyst det måste måste vara mönstret på däcket som sjunger skumt .:confused:
 

appel_mx

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 1190 Adventure - R 2014
Jag har samma ljud på mitt framdäck. Jag är helnöjd med dom. Fungerar skiit bra i spö regn, har provat, Låg nästan på knäskrap i spöregn på knutstorp när vi provade ut dom på firman. Äckligt bra grepp både i vått o torrt. :)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
hej däcken är monterade av firma. Det låter mest mellan
60-70 - det roliga när jag kör på vita linjer typ övergångsställe blir det tyst det måste måste vara mönstret på däcket som sjunger skumt .:confused:
Ja, nästan säkert. Hade motsvarande "surrande" när jag provade dem i Spanien. Speciellt märkbart när jag provade låsa framhjulet på asfalt, så jag härledde ljudet till mönstret.


Sent from my Neo
 

svrajder

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2009
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
SV'n såld. Triumph Sprint ST 1050
hej däcken är monterade av firma. Det låter mest mellan
60-70 - det roliga när jag kör på vita linjer typ övergångsställe blir det tyst det måste måste vara mönstret på däcket som sjunger skumt .:confused:

Jag är ingen mekguru men jag har precis bytt framdäck själv som sagt. Jag skulle definitivt inte nöja mig med mindre en att gången är len och fin.
Firma har monterat däcket ja, men har de också monterat av och på hjulet? Jag gjorde det själv mest på grund av mitt kontrollbehov. Jag använde verkstadsmanualen till min hoj som... manual.
Ett moment som jag absolut inte skulle ha tänkt på själv var att med hjulet på plats och axeln dragen komprimera framfjädringen några gånger innan klämskruvarna längst ned på gaffelbenet drogs. Detta för att axeln skulle få "sätta sig" i gaffelbenet. Ok, jag vet inte hur väsentligt just det är, men det står i manualen av en anledning.
Min poäng är; har däckfirmorna verkligen järnkoll på just din hoj, och är hjulet korrekt monterat? Om det är det, så återstår väl bara frågan om hjulets balansering eller om däcket som sådant har något knas?
 

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
Jag har samma ljud på mitt framdäck. Jag är helnöjd med dom. Fungerar skiit bra i spö regn, har provat, Låg nästan på knäskrap i spöregn på knutstorp när vi provade ut dom på firman. Äckligt bra grepp både i vått o torrt. :)

tack för det svaret då är det inge fel.Kul att ha bra grepp
i vått man är ju lite skraj när det är blött ha det .
 

Fortis

Spaca mullo off.
Gick med
9 Oct 2010
Ort
Skåneland
Hoj
Kawasaki
Hade kollat upp det om jag vore du. Har PR3 både bak och fram inga konstiga ljud vad jag vet.
 

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
Jag är ingen mekguru men jag har precis bytt framdäck själv som sagt. Jag skulle definitivt inte nöja mig med mindre en att gången är len och fin.
Firma har monterat däcket ja, men har de också monterat av och på hjulet? Jag gjorde det själv mest på grund av mitt kontrollbehov. Jag använde verkstadsmanualen till min hoj som... manual.
Ett moment som jag absolut inte skulle ha tänkt på själv var att med hjulet på plats och axeln dragen komprimera framfjädringen några gånger innan klämskruvarna längst ned på gaffelbenet drogs. Detta för att axeln skulle få "sätta sig" i gaffelbenet. Ok, jag vet inte hur väsentligt just det är, men det står i manualen av en anledning.
Min poäng är; har däckfirmorna verkligen järnkoll på just din hoj, och är hjulet korrekt monterat? Om det är det, så återstår väl bara frågan om hjulets balansering eller om däcket som sådant har något knas?

hej det va bra när du seger det det har jag hört förr
det ska jag prova i morgon jag har monterat på fälgarna
i bland glömmer man dom små detaljerna .
 

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
har meilat michelin om mitt problem det kom en ansvarig
på mc däck till mitt jobb för att titta på däcket. det kallar jag support. Kolla däcket körde 20 min konstaterade att
det lät lite från däcket . svar i vissa fall kan det bli ett litet ljud från däcket via framskärmen ock i mitt fall
har jag en liten topp kåpa som ljudet kanske kommer upp i va vet jag. körde på nylagd asfalt i dag knäppt tyst jag tror
inte att mina lager är dåliga få se på onsdag bes då.
 

svrajder

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2009
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
SV'n såld. Triumph Sprint ST 1050
har meilat michelin om mitt problem det kom en ansvarig
på mc däck till mitt jobb för att titta på däcket. det kallar jag support. Kolla däcket körde 20 min konstaterade att
det lät lite från däcket . svar i vissa fall kan det bli ett litet ljud från däcket via framskärmen ock i mitt fall
har jag en liten topp kåpa som ljudet kanske kommer upp i va vet jag. körde på nylagd asfalt i dag knäppt tyst jag tror
inte att mina lager är dåliga få se på onsdag bes då.

Bra med feed-back i tråden! Keep up!
 

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
grymt nöjd med pr3 jag med änså länge kört 150 mil med dom, än så länge ingen skillnad från sportdäck =)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
grymt nöjd med pr3 jag med änså länge kört 150 mil med dom, än så länge ingen skillnad från sportdäck =)

Visst är det skillnad, men inget fel på greppet för gatåka. Duktigt bra rent av, särkilt när vanligt svenskt väder tittar förbi... :)

Sent from my Neo
 

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
kan det va så att ni som inte hör lite surr från fram däcket
har ni helkåpa eller ?
 

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
Jag har samma ljud på mitt framdäck. Jag är helnöjd med dom. Fungerar skiit bra i spö regn, har provat, Låg nästan på knäskrap i spöregn på knutstorp när vi provade ut dom på firman. Äckligt bra grepp både i vått o torrt. :)

och du störs ej av ljudet en fråga har du halvkåpa eller
inte ?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top