Pilot power?

Jag får ett par nya pilot power på torsdag från mcdackonline för 3000kr, får se hur bra dom funkar sen.

Mitt bakdäck höll en säsong, dvs 200 mil... :3freak

Edit: Glömde visst säga att jag övade mycket på burnisar i fart...! :yoparty

Jag har köpt ett par Power Race M2 har inte monterat dem ännu.
Vet någon hur dom är, jag kan ju vänta och se själv men det kommer säkert ta 6 månader innan jag får reda på svaret.

Samma här, kör ju en TL1000R (bakhjulsätare)...

Kan få ett bra pris på båda Power och Road, men är lite tveksam vilket jag ska ta...

Ripnilpor skrev:
Jag har köpt ett par Power Race M2 har inte monterat dem ännu. Vet någon hur dom är, jag kan ju vänta och se själv men det kommer säkert ta 6 månader innan jag får reda på svaret.
De ska vara kanon på torrt men dålig på blött enligt senaste testen jag läste i Bike (som var en tysk test har jag för mig).

sandstream skrev:
De ska vara kanon på torrt men dålig på blött enligt senaste testen jag läste i Bike (som var en tysk test har jag för mig).

Samma test där Pilot Power fick bäst på våt och näst bäst på torrt (där Pilot Power Race fick bäst). Om vi ändå ska citera test kan vi lika gärna ta med helheten.

/N

Mürek skrev:
Hej på er!

Jag är sugen på att köpa ett par Michellin pilot power till min cbr 600. Jag undrar hur länge dessa mjuka sulorna håller på en 600cc`are? Jag kör nästan enbart gata. Vore tacksam för svar då jag har beslutsångest vilka däck jag ska köpa till våren.

"Hellre en hängmatta i parken än hängpattar i marken" :tuttar :hihi

Har dessa däck på mina 600cc, funkar alldeles utmärkt på både gata och bana. Är kanske inte den snabbaste föraren. Ett bra däck utan kompromisser.
4-600mil på bakdäck, beroende på körstil.

Sniper skrev:
Att inte ligga på gränsen till att bakdäcket släpper ut ur kurvorna,
därför är tex road inget däck för mig, men vi har ju alla olika körstil och
behov...

Att få ett däck att släppa bak vid acceleration innan däckstommen har blivit ordentligt varm är inga problem och behöver heller inte innebära att man åker på fel däck!

// Niklas

Även jag kör Power fram och Road bak, en kombination som har fungerat bra för mig hittills både på gata och bana. Medveten om att bakdäcket inte riktigt är gjort för bankörning har jag nog iofs varit lite försiktig på gasen ut ur kurvorna, och inte riktigt nått gränsen för vad däcket klarar. Annars är jag imponerad av att Road-däcket har såpass bra grepp i kombination med riktigt bra livslängd. :)

Körde ca. 1200 mil på ett framdäck och två bakdäck i sommras. Varav ett antal bankörningar. Framdäcket är då inte helt slut utan går nog ytterligare 300 mil. Bakdäck nr. 2 är inte ens halvslitet. Första bakdäcket kördes sönder pga. fel hantering på Gelleråsen under kursen i "Avancerad körning" i snabba gruppen eller vad nu Tony/Johan kallade sin 2-dagarskurs.

Det är så otroligt många faktorter som spelar in för att få livslängd men ändå grepp på ett däck att det är näst intill lönlöst att jämföra hur långt du/jag/någon annan kör på samma däck. Eftersom alla andra faktoerer skiljer mer eller mindre mycket.

JAG är dock väldigt nöjd med Pilot Power och kommer köra på dem även nästa säsong. Körde på Pilot Road i flera år med en genomsnittlig livslängd på dem runt 2100 mil (körde ca. 2500 mil/säsong) och de funkade också alldeles utmärkt för gata. Dock upplever jag vesäntligt bättre grepp i blött med Power.

Edit: Stavfel

Mvh!
// Niklas

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...