Pilot Power vs Conti Road Attack?

BajkMajk

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Hoj
954 Blade
Är det någon som har använt sig av båda dessa däcken och kan ge ett utlåtande om vilket som är bäst! Fäste, livslängd och regnegenskaper mm.
Jag kommer nämligen behöva ett nytt bakdäck ganska tidigt på säsongen!

BajkMajk skrev:
Är det någon som har använt sig av båda dessa däcken och kan ge ett utlåtande om vilket som är bäst! Fäste, livslängd och regnegenskaper mm.
Jag kommer nämligen behöva ett nytt bakdäck ganska tidigt på säsongen!

Undrar också lite över Pilot Power. Fick ett erbjudande genom lokala klubben för $230/par. :confused:

Jag har använt båda typerna på motarden.
Road Attackdäcket var hyffsat bra, fästet verkade bra, även för bankörning och de slets i stort sett ingenting till min förvånging.
Den enda nackdelen jag hittade , och även anledningen till att jag väljer att inte åka på dom, är att profilen på däcket inte tillåter alltför djupa nerlägg.
När man började komma ner djupt så blev det tvärsläpp och hojen gick sidledes :skrämd
Ställer man däcket brevid tex Pilot Power så är det en markant skillnad på profilen, till Powers fördel...

Pilot Power har jag bara positivt att säga om. Våt greppet är tillräckligt bra och de funkar superbra när temperaturen sjunker.
När vi var och körde på en gokartbana på Åland en kall helg förra sommaren så var det många som klagade på greppet, både med slicks och gatdäck, men mina power bara bet i och kändes hur trygga som helst!
De verkar inte heller slitas fort vilket gör det till ett perfadäck, bra fäste och litet slitage är ju annars en formel som inte används speciellt ofta.

Jag har provat Continentaldäck, och de var faktiskt riktigt bra. Michelin ligger nog lite före i utvecklingen, dock. Är Continentaldäcket markant billigare så skulle jag kanske testa.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda