Pilot Power uppdaterad ??

Edit: sorry trodde du menade Pilor Power först.

Endast provat föregångaren, Pilot Race (Hard) och dom var väldigt bra på bana, kan dock inte säga att jag hade bättre nytta av dem än Pilot Power. Livslängden var sämre än Pilot Power men så är säkert gummit är mjukare.

/N

Last edited:
Triggerhappy skrev:
En helt annan fråga:
Kan nån med erfarenhet kommentera Power Race däcken, gärna avseende både banåkning och gatåkning. Slitage ?
Nån får gärna kommentera Pilot POWER med tycker jag! Funderar på att skaffa ett set...

Jag har kört Pilot road med Metzeler M1 innan, och michelindäck höll fan bra, aldrig känt att det släppt nångång. Ingen bankörning (inte testat), men rejält hård småvägskörning lyckades inte fälla pilot road. Fördelen var att det höll lite touringkörning med.

morecore skrev:
Nån får gärna kommentera Pilot POWER med tycker jag! Funderar på att skaffa ett set...

Jag har kört Pilot road med Metzeler M1 innan, och michelindäck höll fan bra, aldrig känt att det släppt nångång. Ingen bankörning (inte testat), men rejält hård småvägskörning lyckades inte fälla pilot road. Fördelen var att det höll lite touringkörning med.

700 mil med min Pilot Power, inte nere på slitagevarnaren än...

Vettefan hur jag gör?

Kommer lätt köra med dem igen, och nu ser de ju ut att va ännu bättre!

Last edited:
morecore skrev:

Det är ju just det där med att det trots allt blir en hel del rakt-fram-mil, till och från jobbet, nån längre sväng osv. Mina däck tar då inte slut på sidorna först :huvet Gillade Z6 Roadtec skarpt, dom verkar ju inte slitas alls, men samtidigt så ger dom inte optimalt fäste alla gånger känns det som, lite luriga att få temp i. Det vore nästan bättre med lite hårdare gummi mitt på, det är ju sak samma, i bak iaf.

köpte nytt pilot power bakdäck för ett par veckor sen. missade väl den nya versionen då. (skit). grymt bra däck iaf har kört på dem länge.

Nya versionen har inte kommit ut i butik ännu. De kommer att säljas parallellt, med ett lite högre pris på pilot power 2CT. Däremot så är priset på "vanliga" power något lägre än förra året.

Anderzzon skrev:
700 mil med min Pilot Power, inte nere på slitagevarnaren än...

Vettefan hur jag gör?

Kommer lätt köra med dem igen, och nu ser de ju ut att va ännu bättre!

Säkert riktigt sakta iaf :D :D :D :D skoja lite med dig!
Fattar inte hur du kan få ut så mycket att av ditt bakdäck, sj så fick jag ut 270mil och då va det nere på väven :huvet :huvet

Mysko att det går att luta mer i blött jämfört med torrt väglag :va

Dual-compound MotoGP racing technology for the road.

51.2º lean angle in the dry and 43º in the wet: a new benchmark for a hypersport tire

The responsive handling of a race tire

Progressive feel and feedback at full lean

Hulken_1 skrev:
Mysko att det går att luta mer i blött jämfört med torrt väglag :va

Dual-compound MotoGP racing technology for the road.

51.2º lean angle in the dry and 43º in the wet: a new benchmark for a
Hehe. De menar från upprätt juh.

Är stört nöjd med pilot power. Har kört 5 dagar bana och 750 mil landsväg med bra känsla. Fick platt backdäck i slutet av säsongen så det är väl OK har förövrigt aldrig kört så längt utan att få platt bakdäck. Men visst finns det bättre ban däck men det är lite vad du är ute efter och vad börsen har att ge. Själv måste jag smyga in kostnaderna i hushålls kassan utan att frun ser det så då blir Pilot däcken kanon bra!
Hade´
Snart hissar vi trottlarna för det är vår!

Helnöjd med mina Pilot Power. Har gått 475 mil & ser ut som nya.
Kommer helt klart köpa Pilot Power 2CT när det är dags för byte.

Pratade med Michelinkillarna i deras monter på mässan, de beskrev det nya däcket gentemot det gamla. Fördelarna är att man får mjukare gummiblandning i kanterna & hårdare i mitten för att ge fler mil.

Hoztic skrev:
Är det någon som vet vad CT2 kommer att kosta i förhållande till vanliga Pilot Power?
Ca 3-500 mer per set, men Michelin har sänkt priset på vanliga power till i år så det blir nästan som 05 priserna på vanliga.

Jag körde Pilot Power bak (190/50-17) i sommras däcket höll ca:500mil inan det var slut ...
Är ct2 däcket hårdare i mitten än vanliga Pilot Power ???

gixxxerracing skrev:
Jag körde Pilot Power bak (190/50-17) i sommras däcket höll ca:500mil inan det var slut ...
Är ct2 däcket hårdare i mitten än vanliga Pilot Power ???
Nej, lika mjukt.

Lyfter denna tråd i hopp om att nån har hunnit få erfarenheter från 2CT.
Vanliga power´s förträfflighet verkar vi alla vara överens om !!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti