Pilot Power på Duke II

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
BMW R nineT -14
Sökte runt på forumet men hittade inte riktigt svaret.
Är det nån som provat att sätta dit Pilot Power 160 bak på en Duke II och vet om de tar i kedja/sving? Har en kompis som satte dit nåt ej orginal på sin 640 SM och det gick i kedjan när han körde.
En till fråga, I manualen står det för bakdäcket 160/60 R 17 69 H. Läser man om Pilot Power så står det ZR. Var står R resp. ZR för, och vad står 69H för? :va

Tack på förhand!

Aleleo skrev:
Sökte runt på forumet men hittade inte riktigt svaret.
Är det nån som provat att sätta dit Pilot Power 160 bak på en Duke II och vet om de tar i kedja/sving? Har en kompis som satte dit nåt ej orginal på sin 640 SM och det gick i kedjan när han körde.
En till fråga, I manualen står det för bakdäcket 160/60 R 17 69 H. Läser man om Pilot Power så står det ZR. Var står R resp. ZR för, och vad står 69H för? :va

Tack på förhand!
bokstäverna står för fartindex

Och ja du kan slänga på ett 160 på en Duke II

Rasorblade skrev:
bokstäverna står för fartindex

Och ja du kan slänga på ett 160 på en Duke II

Ålrajt. Då blir det sådana, har hört att de håller lite längre än orginalmonterade Pirelli Dragon.

Aleleo skrev:
Ålrajt. Då blir det sådana, har hört att de håller lite längre än orginalmonterade Pirelli Dragon.
Nja det vet i faan! Det beror på körstil! :D
Hade ett Pilot Road på min Duke II sist innan den blev stulet och det var jag nöjd med.
Mkt bra hållbarhet och hyffsat bra fäste. :tummenupp

lite off-topic, men har en liten fråga jag med:

Köpte hoj i helgen, och fick med pilot power däck. Misstänker att dom är lite gamla.. vad är bäst-före datum för däck?

Mahti skrev:

Köpte hoj i helgen, och fick med pilot power däck. Misstänker att dom är lite gamla.. vad är bäst-före datum för däck?
Det har diskuterats många gånger och det vi kommer fram till är att däcket blir olika snabbt dåligt beroende på förvaring osv. Kriterierna är att däcket inte ska ha några sprickor och framförallt att det fortfarande är mjukt. Du kan ju köra med hårda däck också men med försämrat grepp, men visst... de håller ju längre. :D

Rasorblade skrev:
Nja det vet i faan! Det beror på körstil! :D
Hade ett Pilot Road på min Duke II sist innan den blev stulet och det var jag nöjd med.
Mkt bra hållbarhet och hyffsat bra fäste. :tummenupp
Pilot Power eller M-1 till min 660??

wannagofast skrev:
Pilot Power eller M-1 till min 660??

hugget som stucket!!
Har bara bra å säga om båda!! Tror dock M1 håller längre...... :va
Själv har jag ett Power på just nu. Men då jag inte kommer att köra bana lika mkt i år så har jag ett Road liggandes när det Power-däcket är slut

Mahti skrev:

Jag har kört med 5 år gamla slicks, det har inte funkat dåligt i de farter jag kör. Dock tog däcken slut totalt sista passet i höstas, det småsläppte hela tiden trots blygsamma varvtider men det berodde nog mer på slitaget än däckens ålder. Visst hade nya däck varit bättre men då hade det kostat också, "Team snåljåp" köper inte nytt om det gamla fungerar :D

Rasorblade skrev:
hugget som stucket!!
Har bara bra å säga om båda!! Tror dock M1 håller längre...... :va
Själv har jag ett Power på just nu. Men då jag inte kommer att köra bana lika mkt i år så har jag ett Road liggandes när det Power-däcket är slut
Hmm.. ja, jag kör ju mest gata (än så länge) och då kanske Road är ett bra alternativ??

wannagofast skrev:
Hmm.. ja, jag kör ju mest gata (än så länge) och då kanske Road är ett bra alternativ??

hade Road bak och M1 fram på min blade och den körde jag bana med ett par ggr...helt ok faktiskt.
(tills jag fick en higside på falken :huvet )

Bifogat

• mc 033.2.JPG
    mc 033.2.JPG
    127.1 KB · Visningar: 41
  • mc 036.2.JPG
    mc 036.2.JPG
    132.9 KB · Visningar: 46
Rasorblade skrev:
hade Road bak och M1 fram på min blade och den körde jag bana med ett par ggr...helt ok faktiskt.
(tills jag fick en higside på falken :huvet )
Haha.. ja, skit händer :( .. Såg att det kommer ett M-3 snart, blir det ett alternativ i sommar tro??

wannagofast skrev:
Haha.. ja, skit händer :( .. Såg att det kommer ett M-3 snart, blir det ett alternativ i sommar tro??
Förhoppningsvis kommer jag klara mig påmitt Power och mitt Road denna säsong....så får vi se vad vi använder 2007 :tummenupp

Back